Niemieckie firmy motoryzacyjne angażują się w Charging Interface Initiative e.V. - inicjatywę, która wspiera wprowadzenie jednolitych technicznie standardów Combined Charging Systems. Docelowo jej celem jest wdrożenie możliwości ładowania o mocy 150 kW.
- Wraz z naszymi partnerami z Charging Interface Initiative e.V. chcemy wprowadzić standard Combined Charging System we wszystkich stacjach ładowania. To bardzo wydajny, dojrzały, a jednocześnie wygodny system - powiedział Ricky Hudi, kierownik działu elektryczności i elektroniki Audi.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Combined Charging System (CCS) umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych zarówno prądem zmiennym jak i stałym przy pomocy ustandaryzowanego złącza, tzw. wtyczki Combo. Rozwiązanie to jest już montowane w elektrycznym aucie sportowym Audi R8 e-tron i koncepcyjnym e-tron quattro concept.
Dzięki standardowi, akumulator e-tron quattro concept można naładować w 30 minut energią wystarczającą na pokonanie dystansu ponad 400 km. W pełni naładowana bateria pozwala temu pojazdowi pokonać przeszło 500 km.
W inicjatywie skupione są marki samochodowe Audi, BMW, Mercedes, Opel, Porsche i Volkswagen, koncern TUV SUD oraz producenci wtyczek przemysłowych - Mennekes i PhoenixContact. Rozwiązania bazujące na międzynarodowych standardach CCS już funkcjonują w Unii Europejskiej i zostaną przez nią oficjalnie usankcjonowane najpóźniej do 2017 r.
ll/moto.wp.pl