SAAB 9000 II
Lata produkcji | 1991 - 1998 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan; hatchback |
Silniki | 2.0 16V CD (150KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2670 |
Długość (mm) | 4760-4795 |
Szerokość (mm) | 1763-1777 |
Wysokość (mm) | 1415-1420 |
Marki | |
Model |
Saab 9000 drugiej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu E, czyli klasy wyższej. Zadebiutował w 1991 roku (model rocznikowy 1992 r.), jako następca pierwszej generacji produkowanej od 1984 do 1992 roku. Stylistycznie widoczne były mocne nawiązania do poprzednika, choć zmodernizowano nieco wygląd całego nadwozia oraz wnętrza. Przód otrzymał nieco bardziej opływowy kształt, z niżej poprowadzoną maską, węższym przednim pasem z mniejszymi reflektorami oraz osłoną chłodnicy. Tył także otrzymał przestylizowane reflektory. Technologicznie wiele elementów pochodziło z Opla. Obie wersje, CS i lepiej wyposażona CSE dostępne były z 2.3 litrowym silnikiem R4 o mocy 150 KM (opcjonalnie także z turbodoładowaniem Garett T25 - 170 KM i 200 KM). Z kolei mniejszy 2-litrowy silnik oferował 130 KM bez doładowania, 150 KM z niższym doładowaniem oraz 175 KM z pełnym doładowaniem. W ofercie był także największy, trzylitrowy silnik V6. Od 1993 roku dostępny był również Trionic 5, system zarządzania doładowaniem. Od tego samego roku w gamie znalazła się topowa wersja Aero, która stała się najmocniejszym Saabem w historii marki. Posiadała 2.3 litrowy silnik B234 o mocy 225 KM. Moc podniesiono dzięki nowej turbosprężarce Mitsubishi TD04. Wersje z automatyczną skrzynią miały moc ograniczoną do 200 KM. W niektórych wartościach przyspieszeń Aero było w stanie pokonać takie auta jak Porsche Carrera 4 oraz Ferrari Testarossa! Dostępne były dwie wersje nadwoziowe, 5-drzwiowy liftback oraz 4-drzwiowy sedan. W całym okresie produkcji stworzono 503 087 sztuk modelu Saab 9000. Ostatni egzemplarz opuścił bramy fabryki w 1998 roku, i w tym samym roku zaprezentowano następcę, nowy model Saab 9-5.