Trwa ładowanie...
d767o0d

SAAB 9000 II

Dane techniczne, opinie, informacje
SAAB 9000 II
Lata produkcji

1991 - 1998

Dostępne wersje nadwoziowe

sedan; hatchback

Silniki

2.0 16V CD (150KM)
2.0 16V Turbo CD (185KM)
2.3 16V CDE (147KM)
2.3 16V CDE Eco-Power (170KM)
2.3 16V CDE Turbo (200KM)
2.0 16V CS (128KM)
2.0 16V CS (131KM)
2.0 16V Turbo CS (185KM)
2.3 16V Aero CS (220KM)
2.3 16V CS (146KM)
2.3 16V CSE (147KM)
2.3 16V CSE Eco Power (170KM)
2.3 16V Turbo CS (195KM)
2.3 16V Turbo CSE (200KM)
2.3 CS Aero (225KM)
3.0 24V V6 CS/CSE (211KM)

Skrzynie biegów

manualna; automatyczna

Rozstaw osi (mm)

2670

Długość (mm)

4760-4795

Szerokość (mm)

1763-1777

Wysokość (mm)

1415-1420

Marki
Model

Saab 9000 drugiej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu E, czyli klasy wyższej. Zadebiutował w 1991 roku (model rocznikowy 1992 r.), jako następca pierwszej generacji produkowanej od 1984 do 1992 roku. Stylistycznie widoczne były mocne nawiązania do poprzednika, choć zmodernizowano nieco wygląd całego nadwozia oraz wnętrza. Przód otrzymał nieco bardziej opływowy kształt, z niżej poprowadzoną maską, węższym przednim pasem z mniejszymi reflektorami oraz osłoną chłodnicy. Tył także otrzymał przestylizowane reflektory. Technologicznie wiele elementów pochodziło z Opla. Obie wersje, CS i lepiej wyposażona CSE dostępne były z 2.3 litrowym silnikiem R4 o mocy 150 KM (opcjonalnie także z turbodoładowaniem Garett T25 - 170 KM i 200 KM). Z kolei mniejszy 2-litrowy silnik oferował 130 KM bez doładowania, 150 KM z niższym doładowaniem oraz 175 KM z pełnym doładowaniem. W ofercie był także największy, trzylitrowy silnik V6. Od 1993 roku dostępny był również Trionic 5, system zarządzania doładowaniem. Od tego samego roku w gamie znalazła się topowa wersja Aero, która stała się najmocniejszym Saabem w historii marki. Posiadała 2.3 litrowy silnik B234 o mocy 225 KM. Moc podniesiono dzięki nowej turbosprężarce Mitsubishi TD04. Wersje z automatyczną skrzynią miały moc ograniczoną do 200 KM. W niektórych wartościach przyspieszeń Aero było w stanie pokonać takie auta jak Porsche Carrera 4 oraz Ferrari Testarossa! Dostępne były dwie wersje nadwoziowe, 5-drzwiowy liftback oraz 4-drzwiowy sedan. W całym okresie produkcji stworzono 503 087 sztuk modelu Saab 9000. Ostatni egzemplarz opuścił bramy fabryki w 1998 roku, i w tym samym roku zaprezentowano następcę, nowy model Saab 9-5.

d767o0d
d767o0d
d767o0d
Więcej tematów
d767o0d