Trwa ładowanie...
01-07-2013 12:33

Ruszyła budowa obwodnicy Skawiny

Ruszyła budowa obwodnicy SkawinyŹródło: GDDKiA
d1wuq1e
d1wuq1e

Pod koniec przyszłego roku zostaną ukończone dwa odcinki obwodnicy Skawiny k. Krakowa. Inwestycja, której budowa rozpoczęła się w piątek, uzyskała unijne dofinansowanie w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (MRPO).

Całkowita wartość projektu to 44,2 mln zł. Dotacja ze środków europejskich w ramach MRPO wyniesie 37,6 mln zł. W finansowaniu inwestycji uczestniczy także województwo małopolskie, które przekazało połowę wkładu własnego, czyli ponad 3,3 mln zł. Jak zaznaczył w piątek marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa, przedsięwzięcie ma kluczowe znaczenie dla mieszkańców tego podkrakowskiego miasteczka oraz usprawnienia układu komunikacyjnego w Małopolsce. Przyczyni się też do rozwoju gospodarczego regionu dzięki sprawnemu dojazdowi do autostrady A4 i lepszej dostępności komunikacyjnej strefy aktywności gospodarczej w Skawinie.

- Dzisiejszy dzień jest wielkim świętem dla naszego miasta, bowiem obwodnica Skawiny to poprawa bezpieczeństwa jego mieszkańców, szansa na rozwój przedsiębiorczości i nowe inwestycje - podkreślił burmistrz Skawiny Adam Najder. Zwrócił uwagę, że inwestycja poprawi bezpieczeństwo drogowe dzięki wyeliminowaniu korków oraz ruchu tranzytowego i ciężarowego z centrum miasta, a także zapewnieni szybszy i bezpośredni dojazd służb ratowniczych w związku z budową drugiego mostu na rzece Skawinka.

Obwodnica Skawiny będzie miała swój początek na skrzyżowaniu z ul. Nowoprzemysłową, czyli na końcu wybudowanego już przez gminę Skawina pierwszego odcinka trasy, odchodzącego od ul. Krakowskiej (droga krajowa nr 44) a koniec - przy ulicy ul. Energetyków. W ramach inwestycji powstanie ponad 2-kilometrowa droga klasy głównej przyspieszonej (GP), przebiegająca w sąsiedztwie skawińskiej strefy gospodarczej. Na jej trasie wybudowane zostaną dwa mosty i dwa skrzyżowania z drogami powiatowymi (ul. Tyniecką i ul. Energetyków). Projekt przewiduje budowę odwodnienia, oświetlenia, ekranów akustycznych, przebudowę infrastruktury sieciowej oraz zagospodarowanie terenu. Docelowo, po wybudowaniu kolejnych fragmentów obwodnicy, całkowicie ominie ona Skawinę i będzie się łączyła z drogą wojewódzką nr 953 za wsią Rzozów.

Przez wiele lat planowano, że inwestycja łącząca się z drogą krajową nr 44 będzie finansowana z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W tym celu wykupiono grunty i przygotowano pełną dokumentację przedsięwzięcia wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę. W 2009 roku GDDKiA zrezygnowała jednak z przeprowadzenia tej inwestycji.

d1wuq1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wuq1e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj