Renault Laguna
*Za założoną kwotę można kupić również duże i funkcjonalne kombi z segmentu D, ale należy zwrócić uwagę na kilka elementów. *
Laguna II wyznaczała standardy w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu. Niestety były problemy z jej niezawodnością, chociaż już nie tak powszechne, jak w pierwszej edycji.
Auto nadal zwraca uwagę niebanalną linią nadwozia, a w wersji kombi lub liftback, oferuje przyzwoitą przestrzeń ładunkową, choć nie tak znów dużą, jak można by było oczekiwać. Uznanie zdobyły sobie turbodiesle 1,9 dCi, charakteryzujące się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. W tym przypadku trzeba jednak mieć na uwadze stan turbiny i przygotować się na jej regenerację lub wymianę.
Najsłabszy element Laguny II to jej elektronika. Samochód sprzedawany był z kartą zastępującą kluczyk, a ta nie zawsze działa. Najkosztowniejsza może być naprawa sterownika silnika. Uważnie należy też sprawdzić zawieszenie, podatne na uszkodzenia zwłaszcza na naszych drogach.
Laguna znacznie przekracza gabarytami konkurentów w tej kategorii, może być zatem alternatywą dla tych, którzy chcą wejść o stopień wyżej. Trzeba wówczas mieć na uwadze znacznie wyższe koszty utrzymania i serwisowania w porównaniu z kompaktami.