Renault Scenic II
Na sam koniec naszego zestawienia zwróćmy uwagę na jeden z najpopularniejszych vanów w Europie. Mowa o aucie produkcji Renault. Pierwsza generacja Scenica zbudowana została w oparciu o kompaktowe Megane. Po kilku latach produkcji Francuzi pokusili się o zastosowanie szalonych kształtów i wyższej szkoły ergonomii. Efektem ich pracy był samochód zarówno praktyczny, jak i inny niż wszystkie pozostałe pojazdy dostępne na rynku. Pod rzucającą się w oczy karoserią skrywała się dobrze znana technologia z Megane drugiej generacji. Scenic II dostępny był od 2003 do 2009 roku, w dwóch odmianach długości nadwozia. Standardowa wersja dysponowała pięcioma miejscami siedzącymi, zaś Grand Scenic miał do dyspozycji trzeci rząd siedzeń w bagażniku. We wnętrzu niektórych kierowców zniechęcą tworzywa sztuczne, dające wyraźne oznaki zużycia. Na szczęście niemal wszystkie egzemplarze otrzymały bogate wyposażenie - pełna elektryka, klimatyzacja, komputer pokładowy, cyfrowe wskaźniki, liczne schowki, a nawet panoramiczne okno
dachowe. W kwestii przestrzeni Scenic bije na głowę auta klasy średniej. Pod maską wbrew pozorom najlepiej sprawdzają się silniki benzynowe 1,4 i 1,6, uchodzące za trwałe konstrukcje doskonale nadające się do współpracy z instalacją gazową. Diesle Renault z tamtych lat nie są niestety zbyt udane.
Piotr Mokwiński, moto.wp.pl