Citroen C5 I
Pomimo niepochlebnych opinii wśród kierowców, bardzo ciekawą propozycją jest Citroen C5. Pierwsza generacja francuskiego konkurenta Volkswagena Passata B5 pojawiła się w ofercie w 2001, w niezmiennej formie produkowano ją do 2004 - wówczas przeprowadzono lifting karoserii i wnętrza. Jak przystało na Citroena, C5 został perfekcyjnie zabezpieczony przed korozją. Wnętrze francuskiego kombi plasuje się w klasowej czołówce, gwarantując mnóstwo miejsca na przednich obszernych fotelach, jak i na kanapie. 456-litrowy bagażnik o foremnych kształtach z łatwości pochłonie pralkę czy lodówkę - w razie potrzeby tył auta możemy opuścić, ułatwiając sobie załadunek. Citroen C5, w przeciwieństwie do Passata, niemal zawsze występuje z bogatym wyposażeniem. Pełna elektryka, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, komputer pokładowy i sztandarowe hydroaktywne zawieszenie. Wbrew temu co mówią osiedlowi specjaliści, układ jezdny C5 okazuje się trwały i tani w serwisowaniu. To samo dotyczy jednostek napędowych - benzynowej 2,0 i
wysokoprężnej 2,0 HDI (136 i 90-110 KM) uchodzących za oszczędne i nad wyraz wytrzymałe. Wysokiej koszty utrzymania dotyczą tylko topowej odmiany 3,0 V6.