Audi A6 (C5)
Nie wiedzieć czemu, nawet pośród młodych ludzi stereotypowe podejście do motoryzacji wciąż ma się wyśmienicie. Jednym z jego przejawów jest umiłowanie dla leciwych Audi A6 C5. Druga generacja rywala BMW serii 5 weszła na rynek w 1997, okupując salonowe wystawy do 2004 roku. Należycie zabezpieczona przed korozją, stonowana karoseria w wariancie Avant nieprzerwanie stanowi obiekt westchnień rzeszy polskich kierowców. Niezwykle obszerne wnętrze, pomimo niebotycznych przebiegów większości sprowadzonych egzemplarzy, prezentuje się nadzwyczaj dobrze, z łatwością mieszcząc cztery osoby. Praktyczny obraz tego modelu podkreśla też 455-litrowy bagażnik.
Mając na uwadze domowy budżet młodej rodziny, lepiej zapomnieć o sześciocylindrowych jednostkach pochłaniających niemałe sumy. Bazowy 1,8 o mocy 125 KM czy 130-konny 2,0 trafi w gusta amatorów instalacji gazowych, godzących się z bardzo kiepskimi osiągami. Nieco lepiej spisują się pod tym względem odmiany turbodoładowane 150-180 KM, wymagające jednak bardziej starannej obsługi. Miłośnicy silników wysokoprężnych z satysfakcją wybierają natomiast poczciwą konstrukcję 1,9 TDI 110-130 KM.