Skoda Roomster
Jeśli ponad wszystko cenimy sobie prostotę oraz niskie koszty serwisowe potencjalnego samochodu dla rodziny, to Skoda Roomster jest stworzona właśnie dla nas. Czeski mikrovan zbudowany na podstawie miejskiej Fabii od 2006 roku cieszy się ogromną popularnością. Niekiedy archaiczne rozwiązania, doskonale się sprawdzają. Wnętrze dysponuje nad wyraz dużą ilością miejsca w obu rzędach siedzeń - tylne oparcia możemy regulować, zaś całą kanapę składającą się z trzech modułów przesuwać lub wyjmować. Niestety, niektórych kierowców razić może mierna jakość tworzyw sztucznych i ubogie wyposażenie bazowych wersji.
Inżynierowie dobierający jednostki napędowe odpowiadające zadaniom Roomstera, postawili na sprawdzone i popularne konstrukcje. Najmniejszy benzynowy silnik 1,2 generuje 70 KM, o 5 KM więcej wytwarza 1,4 zużywając przy tym niewiele więcej paliwa. Najmocniejszy benzyniak legitymuje się mocą 105 KM, oraz gotowością do współpracy z LPG. Wysokoprężna paleta silnikowa składa się z dwóch pozycji. Trzycylindrowy 1,4 TDI o mocy 70-80 KM, w każdym calu ustępuje kultowemu już 1,9 TDI (105 KM).
Piotr Mokwiński
sj/tb/sj, moto.wp.pl