Alfa Romeo 166
W 1998 roku kolejna marka koncernu Fiat - Alfa Romeo - wprowadziła do produkcji swoją limuzynę klasy wyższej. Produkowany do 2007 roku w Turynie model 166 posłużył także jako dawca podzespołów do budowy wspomnianej Lancii Thesis. Agresywna i wciąż zachwycająca sylwetka została skutecznie zabezpieczona przed rdzą. We wnętrzu znajdziemy więcej niż wystarczającą ilość miejsca dla czterech osób i bogate wyposażenie - niemal wszystkie egzemplarze otrzymały skórzaną tapicerkę, rozbudowane audio, tempomat oraz dwustrefową klimatyzację automatyczną. Zaawansowany, wielowahaczowy układ jezdny Alfy 166 zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy. Pod warunkiem, że nie jest wybity. O to akurat nietrudno, bo zawieszenie niezbyt dobrze znosi eksploatację na dziurawych drogach. Spokojne użytkowanie bez nieprzewidzianych usterek zapewnia tylko pięciocylindrowy diesel 2.4 JTD o mocy 136-175 KM. Zdaniem mechaników silniki benzynowe są dosyć kapryśne i wyraźnie droższe w eksploatacji.