Francuski "elektryk" po modyfikacjach
Na początku 2017 r. ruszy zbieranie zamówień na nowe Renault ZOE. Pierwsze egzemplarze tego elektrycznego samochodu pojawią się wiosną.
Względem poprzednika zmienił się akumulator - obecny ma pojemność 41 kWh (wcześniej - 22 kWh). Pozwoli on na przejechanie nawet 300 km w rzeczywistych warunkach użytkowania w terenie miejskim i podmiejskim. Poprawa parametrów przy zachowaniu dotychczasowych wymiarów jest zasługą lepszej wydajności reakcji chemicznych zachodzących w komorach - są one zbudowane z metali o wysokiej zdolności gromadzenia energii. Istotne było też zwiększenie ilości surowca aktywnego, dzięki czemu zmniejszyła sie przestrzeń między komorami.
Przedstawiciele Renault chwalą się też poprawionym zabezpieczeniem termicznym akumulatora, które ma zapewnić optymalne działanie również przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych. Dzięki nowemu systemowi recyrkulacji powietrza bateria jest utrzymana w temperaturze od 15 do 28 st. C, niezależnie od warunków.