Trwa ładowanie...
11-10-2005 11:04

Renault ze skośnymi oczyma

Renault ze skośnymi oczyma
dx6ja5q
dx6ja5q

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8223/sm70-renault-samsung-01.jpg',600,348) ) |
| --- | SM7 – tak nazywa się dość egzotyczna limuzyna, która zaprojektowana została w Korei przy bardzo dużym udziale Renault. Nie chcąc widocznie działać bez lokalnego partnera, ta francuska marka zdecydowała się na sojusz z Samsungiem. Sojusz to dość egzotyczny, bo przecież Samsung nie produkował nigdy samochodów, ale przecież Swatch zajmował się wyłącznie zegarkami, a jednak został partnerem Mercedesa-Benza przy projekcie Smarta. Czy i samochody Renault Samsung Motors czeka światowa kariera?

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8223/sm70-renault-samsung-02.jpg',600,259) ) |
| --- | Renault Samsung Motors powstało 10 lat temu, a pierwsze swoje auto - SM5 - wyprodukowało sześć lat temu. Kilka lat później zaczęło sprzedawać mniejsze SM3, a teraz przyszła pora na model największy, który producent określa jako limuzynę klasy premium. By nie spierać się o określenia stwierdzić można, ze SM7 należy do najwyższej kategorii produkowanej w Korei samochodów. Zbudowana na platformie podłogowej Renault, większość podzespołów otrzymała od tej francuskiej marki, albo związanego z nią strategicznym aliansem Nissana.

dx6ja5q

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8223/sm70-renault-samsung-03.jpg',600,299 ) |
| --- | SM7 mierzy 4.945 metra długości, 1.790 m szerokości i 1.475 m wysokości. Limuzynę napędzać może jeden z dwóch silników benzynowych: 3.5 V6, albo 2.3 litra. Śladem zaangażowania Francuzów jest dość wysoki poziom wyposażenia odpowiedzialnego za bezpieczeństwo. SM7 ma system adaptacyjnych poduszek powietrznych, kurtyny powietrzne, oraz ABS wraz z asystentem hamowania. Renault przypomina też o swym udziale poprzez gadżet wprowadzony po raz pierwszy w klasie średniej wraz z Laguną – SM7 ma kartę zamiast kluczyka. Dzieki temu, że dwaj doświadczeni producenci wsparli Koreańczyków swymi gotowymi podzespołami, zaprojektowanie SM7 trwało 24 miesięcy i kosztowało zaledwie 220 mln euro.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8223/sm70-renault-samsung-04.jpg',600,346) ) |
| --- | SM7, tak samo jak mniejsze samochody (SM3 i SM5) produkowane przez Renault Samsung Motors sprzedawane jest na razie wyłącznie na rynku koreańskim. Analitycy podejrzewają jednak, że w miarę, jak auta tej marki przyjmą się, mogą być również eksportowane. Początkowo pewnie nie trafiłyby do Europy, ale z czasem mogą i u nas być sprzedawane. Marka mogłaby być pozycjonowana między Renault i Nissanem, a plasującą się znacznie poniżej Dacią.

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj