Trwa ładowanie...
d2yhwm8
d2yhwm8

Renault Twingo 2014: miejska rewolucja

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d2yhwm8

Pierwsza generacja Twingo wydawała się łudząco podobna do koncepcyjnego modelu Beskid, który mógł stać się hitem FSM. Niedługo po wygaśnięciu praw intelektualnych do bryły zaprojektowanego w 1983 roku pojazdu zaprezentowano pierwszą generację Twingo.W 2014 roku marka Renault podjęła wyzwanie zaprojektowania Twingo na nowo. W dwadzieścia lat po debiucie tego modelu, Renault proponuje trzecią generację małego miejskiego auta. Całkowicie nowe Twingo o sympatycznym wyglądzie ze sporą dawką innowacji i ofertą czterech przewodnich kolorów. I oczywiście z imponującymi możliwościami personalizacji. To także dowód na to, że nasz poczciwy "Maluch" był bardzo udaną konstrukcją.

Konstrukcja z silnikiem umieszczonym z tyłu - jak w Porsche - ma liczne zalety. Auto jest zwrotne, a jego średnica zawracania wynosi 8,65 m - średnio o 1 metr mniej niż w samochodach, które stanowią dla niego bezpośrednią konkurencję. Wnętrze nowego Twingo jest większe, niż u poprzednika, ale nadal nie tak przestronne, jak u niektórych konkurentów. Nowe Twingo ma dłuższą o 22 cm kabinę, pomimo zmniejszenia wymiarów zewnętrznych o 10 cm. Jest praktyczne. Ma pięciodrzwiowe nadwozie, pomysłowe schowki i bagażnik o pojemności 219 l z całkowicie płaską podłogą o długości 1,35 m - po złożeniu symetrycznie dzielonych, tylnych siedzeń oraz zaskakującą możliwość przewożenia we wnętrzu ładunków o długości 2,20 m. Zapewnia znakomitą widoczność do przodu, a fotel kierowcy znajduje się wysoko, co jest szczególnie cennym atutem w mieście.

Nowe Twingo to przede wszystkim sympatyczny wygląd i wyrazisty styl. Na życzenie klienta dosłownie wszystko w tym aucie może być kolorowe, nawet wnętrza rozmieszczonych w kabinie schowków. Samochód jest dostępny w czterech kolorach nadwozia: jasnoniebieskim, białym, żółtym i czerwonym. Ma ciekawą sylwetkę i sympatyczny wygląd. Krótka maska i obszerna kabina to zapowiedź wysokiej zwrotności i sporej ilości miejsca w środku. Nowe Twingo ma długość 3,59 m, a przesunięte na sam skraj nadwozia koła i krótki zwis zapewniają mu rekordowo duży rozstaw osi: 2,49 m. Dzięki temu, w kabinie jest dużo miejsca, zwłaszcza na wysokości kolan (13 cm).

Z przodu zwracają uwagę dynamiczne przetłoczenia na masce i bloki przednich świateł, podkreślone kierunkowskazami. Oprócz świateł głównych, pojawiają się dwa okrągłe światła dzienne z czterema świetlnymi punktami. U dołu zderzaka wkomponowano szeroki wlot powietrza. Zarysowana w przedłużeniu kierunkowskazów linia nadkola biegnie wzdłuż boków nadwozia. Niewidoczne klamki tylnych drzwi dają złudzenie 3-drzwiowego nadwozia, ale po raz pierwszy w historii Twingo będzie dostępne tylko w wersji 5-drzwiowej.

(fot. WP.PL)

Zajrzymy do wnętrza. Daszek nad zespołem zegarów i kierownica są utrzymane w sportowej stylistyce. Deska rozdzielcza zwraca uwagę prostą bryłą. Konsola, z szerokim białym obramowaniem o fakturze przypominającej piłkę golfową lub lakierowanej na gładko, mieści wszystkie instrumenty pokładowe: duży i czytelny zegar, umieszczony na wprost kierowcy oraz centralny ekran. Obramowanie, dopasowane do wybranej stylistyki deski rozdzielczej, jest dostępne w niebieskim, białym, czarnym lub czerwonym kolorze. Siedzenia z wbudowanymi zagłówkami mają bardzo wyrazistą i czystą linię, wyeksponowaną kolorowym rantem (czerwonym, niebieskim lub szarym).

d2yhwm8

Akumulatory samochodowe w atrakcyjnych cenach. Kliknij i sprawdź oferty!

(fot. WP.PL)

Kolorystyka wnętrza opiera się na kontrastowym zestawieniu barw. Nowe Twingo oferuje wybór trzech wystrojów wnętrza: tapicerka siedzeń i podłokietników może być niebieska, szara lub czerwona z pojedynczymi kolorowymi akcentami, podkreślającymi osobowość auta.

Dostępne jest również bardziej sportowe wykończenie wnętrza kabiny, utrzymane w czerni, z pojedynczymi czerwonymi akcentami kolorystycznymi, łączące skórę ekologiczną z tkaniną. W wyposażeniu nowego Twingo może się znaleźć system audio z aplikacją R & GO, którą nabywcy Nowego Twingo mogą pobrać nieodpłatnie, umożliwia automatyczne podłączenie smartfona do samochodowego radioodbiornika.

(fot. WP.PL)

Twingo ma być samochodem z łatwością dostosowuje się do osobowości swojego właściciela – może być zarówno męskie, jak i kobiece, sportowe lub „vintage”. Klienci mogą więc spersonalizować swoje Twingo za pomocą zewnętrznych i wewnętrznych elementów, o kolorach i wykończeniu dopasowanym do kolorów nadwozia. Na zewnątrz możemy zmieniać obudowy lusterek, listwę na osłonie chłodnicy i listwy boczne. W środku: listwy, nawiewy i wstawki w kierownicy.

(fot. WP.PL)

Możliwości personalizacji Renault Twingo poszerzają 15- i 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Ten mały miejski samochód może być również wyposażony w elektrycznie sterowany, materiałowy, otwierany dach. Sztandarowym rozwiązaniem we wnętrzu jest Flexicase, pozwalające na dowolne zagospodarowanie kabiny, dzięki licznym schowkom: siatce pod tylną kanapą, kieszeniom w tylnych drzwiach z uchwytami, konsoli między przednimi siedzeniami, przenośnemu schowkowi w dolnej części centralnej konsoli i różnym wersjom schowków w desce rozdzielczej o łącznej pojemności 52 litrów.

(fot. WP.PL)

Dzięki umieszczeniu silnika z tyłu, nowe Twingo jest o metr zwrotniejsze, niż porównywalne modele konkurencji. To rozwiązanie wymusiło też zmiany konstrukcyjne w silniku, pochylenie bloku pod kątem 49 stopni w celu zmniejszenia jego wysokości i zachowania pojemnego bagażnika. Nowe Twingo może być napędzane jednym z dwóch silników najnowszej generacji. Pierwszym jest wolnossąca jednostka SCe 70, opracowana na bazie jednostki TCe. Ten wolnossący silnik rozwija moc 70 KM z pojemności 999 cm3 i dysponuje momentem obrotowym 91 Nm, dostępnym od 1 000 obr./min. To wersja ekonomiczna. Ma być oszczędny, zarówno jeśli chodzi o cenę zakupu, jak i eksploatację. Jednostka będzie oferowana z systemem Stop & Start.

(fot. WP.PL)

Druga jednostka, która będzie montowana w nowym Twingo to Energy TCe 90. Turbodoładowany silnik o pojemności 898 cm3 wykazuje dużą szybkość reakcji już na niskich obrotach i zapewnia sporą przyjemność jazdy dzięki mocy 90 KM i momentowi obrotowemu 135 Nm. Turbo, zaprojektowane specjalnie dla nowego Twingo, jest wyposażone w elektrycznie sterowany zawór waste gate, zapewniający lepszy stosunek osiągów do zużycia paliwa. Silnik Energy TCe 90, oferowany z technologią Stop & Start, spełnia wymagania normy Euro 6.

(fot. WP.PL)

Nowe Twingo to przepis na mały samochód, równie odważny, jak model R5 z 1972 roku, do którego ma nawiązywać najnowszy model Renault. W 2008 roku konstruktorzy Renault zaczęli od zera prace nad przyszłym Twingo. Zadanie było trudne, a oczekiwania wysokie, bo chodziło przecież o remake kultowego modelu, symbolizującego innowacyjne podejście i rewolucyjne rozwiązania. Celem było stworzenie małego, przestronnego i zwrotnego samochodu o - w miarę możliwości - jak najmniejszych gabarytach.

(fot. WP.PL)

Już wtedy pojawił się w Renault pomysł samochodu z silnikiem z tyłu, ale koszty rozwoju takiego rozwiązania okazały się zbyt wysokie. Wtedy właśnie skrzyżowały się drogi Renault i Daimlera, który rozpoczął pracę nad przyszłymi 2- i 4-osobowymi modelami Smarta. W kwietniu 2010 roku podpisano umowę o wspólnym projekcie, pozwalającym uzyskać znaczące efekt synergii. Dzięki podzieleniu się kosztami projektowymi i rozwojowymi z Daimlerem, mogliśmy wprowadzić na rynek Nowe Twingo z silnikiem umieszczonym z tyłu – powiedział Carsten Krapf, zastępca wiceprezesa ds. programu małych samochodów.

mw/, moto.wp.pl

Akumulatory samochodowe w atrakcyjnych cenach. Kliknij i sprawdź oferty!

d2yhwm8

Podziel się opinią

Share

d2yhwm8

d2yhwm8