Renault Laguna GT
W poĆowie lat 80. ubiegĆego wieku JaponiÄ ogarnÄĆa mania projektowania aut w ktĂłrych skrÄcaĆy nie tylko przednie koĆa. Zmniejszenie Ćrednicy zawracania oraz wiÄksza stabilnoĆÄ przy wysokich prÄdkoĆciach to gĆĂłwne zalety rozwiÄ zania promowanego przez Nissana, Mitsubishi oraz HondÄ. Niestety mechaniczne sterowanie tylnymi koĆami potrafiĆo pĆataÄ figle, a staĆy kÄ t ich skrÄtu nie pozwalaĆ na peĆne wykorzystanie potencjaĆu rozwiÄ zania. Skok jakoĆciowy staĆ siÄ moĆŒliwy dziÄki rozwojowi elektroniki potrafiÄ cej obecnie w ciÄ gu uĆamka sekundy przeanalizowaÄ setki tysiÄcy informacji. Z siĆy mikroprocesorĂłw skorzystaĆo Renault, ktĂłre opracowaĆo dla Laguny GT ukĆad Active Drive. W trakcie testĂłw porĂłwnawczych okazaĆo siÄ, ĆŒe auto skrÄca rĂłwnie dobrze co legendarne Subaru Impreza WRX STI...