PodporzÄ dkowany modzie
Koleos jest nieco wiÄkszy, natomiast Capture znacznie mniejszy. W ofercie Renault brakowaĆo kompaktowego przedstawiciela zdolnego zagroziÄ dominacji Volkswagena Tiguana, Forda Kugi, czy Toyoty RAV4. Kadjar zostaĆ opracowany wspĂłlnie z Nissanem i wykorzystuje rozwiÄ zania technologiczne Qashqaia. Mimo tego, karoseriÄ zaprojektowano od podstaw, dziÄki czemu auta nie pomylimy na ulicy z bratniÄ konstrukcjÄ z Japonii.
W zeszĆym roku na Ćwiecie sprzedano blisko 9 milionĂłw rĂłĆŒnej wielkoĆci SUV-Ăłw i crossoverĂłw. Prawie 1,5 miliona w Europie i coraz wiÄcej w Polsce. Jak widaÄ, miejsce w tym mocno obĆoĆŒonym segmencie wciÄ ĆŒ jest, skoro Francuzi zdecydowali siÄ zaryzykowaÄ, mimo niezbyt dobrych wynikĂłw Koleosa. Nowa konstrukcja wymiarami pokrywa siÄ z Nissanem. Ma 445 cm dĆugoĆci, 184 szerokoĆci i 161 wysokoĆci. W topowej specyfikacji z przodu nieĆșle prezentujÄ siÄ w peĆni LED-owe ĆwiatĆa (po raz pierwszy zastosowane miesiÄ c temu w modelu Espace), a w nadkolach 18-calowe obrÄcze ze stopĂłw lekkich. Znak rozpoznawczy crossovera stanowi rĂłwnieĆŒ sporych rozmiarĂłw emblemat producenta wpisany w grill przypominajÄ cy strukturÄ plaster miodu. Z tyĆu znacznie skromniej. Projektantom zabrakĆo byÄ moĆŒe pomysĆu na finezyjnie zwieĆczenie karoserii.