W duĆŒym ciele maĆy duch
Minivany to segment, ktĂłry z kaĆŒdym rokiem notuje niewielkie spadki sprzedaĆŒy. Nie zraĆŒajÄ c siÄ tym faktem, producenci od czasu do czasu modyfikujÄ swoje auta, aby lepiej dopasowaÄ siÄ do potrzeb rodziny. Grand Scenic ma juĆŒ 5-letni staĆŒ rynkowy, ale wciÄ ĆŒ uchodzi za atrakcyjnÄ ofertÄ. Od niedawna z nowym silnikiem o pojemnoĆci 1,2 litra i mocy aĆŒ 130 koni mechanicznych. Czy takie poĆÄ czenie ma sens?
Scenic to obecnie najstarszy przedstawiciel wĆrĂłd kompaktowych minivanĂłw. W tym roku Ford wprowadziĆ S-Maxa, Volkswagen Tourana, a trzy lata temu na rynku zadebiutowaĆ Citroen Picasso. Mimo 5 lat na karku, linia nadwozia Renault wciÄ ĆŒ przyciÄ ga uwagÄ. DoĆÄ bogata lista opcji pozwala dopasowaÄ auto do indywidualnych potrzeb. W nadkolach nieĆșle siÄ prezentujÄ 17-calowe aluminiowe felgi (maksymalnie 18 cali), front zdobiÄ biksenonowe reflektory skrÄtne, a dach srebrne relingi. Do tego doĆoĆŒono przyciemnione szyby boczne i elektrycznie unoszonÄ klapÄ bagaĆŒnika. Nadwozie wersji Grand mierzy 457 centymetrĂłw dĆugoĆci, co w tej chwili naleĆŒy uznaÄ jako przeciÄtny wynik na tle rywali.