Odcięcie od świata zewnętrznego
Niezależnie od generacji, Espace był projektowany z myślą o pokonywaniu długich tras z kompletem podróżnych na pokładzie. Nie inaczej jest i tym razem. Kabinę skutecznie wytłumiono, dzięki czemu przy 150-160 km/h w środku panuje błoga cisza. Nieźle też wypada zawieszenie osadzone na 19-calowych obręczach przypisanych do specyfikacji Initiale Paris. Mimo zastosowania niskoprofilowych opon w rozmiarze 235/55, crossover pewnie pokonuje większość nierówności. Jedynie na poprzecznych przeszkodach wkrada się delikatna nerwowość, którą niweluje mocne dociążenie tylnej osi. Charakterystyka układu jezdnego nie zachęca do szybkiej jazdy. W zakrętach brakuje nieco lepszej precyzji układu kierowniczego, a powyżej 150 km/h we znaki daje się skromna pojemność silnika. Wówczas wigor wysokoprężnej jednostki wyraźnie maleje, zwłaszcza z 3-4 osobami w środku.