Renault Clio: akcja przywoławcza
Jeden z głównych rywali Volkswagena Polo ma kłopoty. Renault Clio IV wyprodukowane we Francji oraz w Turcji, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
W niektórych samochodach marki Renault Clio IV istnieje możliwość przetarcia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego o krawędź osłony nadkola przedniego i możliwość wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego. W przypadku samochodów objętych ryzykiem tej pierwszej awarii może to skutkować powolnym lub gwałtownym wyciekiem płynu hamulcowego z przewodu hamulcowego spowodowanym jego przetarciem o krawędź wadliwie zamontowanej osłony nadkola.
W przypadku samochodów objętych ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego przy hamowaniu w szczególnych warunkach (użycie hamulca ręcznego podczas jazdy, połączone z silnym hamowaniem) szczęka hamulcowa ulega przemieszczeniu, które może doprowadzić do wypadnięcia tłoczka, z jednoczesnym wyciekiem płynu hamulcowego. Może to skutkować zaświeceniem się kontrolki sygnalizującej spadek poziomu płynu poniżej stanu minimalnego, długim skokiem pedału hamulca oraz zmniejszeniem skuteczności układu.
Samochody objęte ryzykiem uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego koła przedniego to egzemplarze Clio IV wytworzone od początku produkcji do dnia: 04.03.2013 dla samochodów z fabryki Bursa (Turcja) lub 14.04.2014 dla aut z fabryki Flins (Francja).
Samochody objęte ryzykiem wypadnięcia tłoczka z cylinderka hamulcowego koła tylnego to Clio IV hatchback wyposażone w silniki D4F, H4B lub K9K, z wyłączeniem egzemplarzy posiadające seryjne w felgi aluminiowe 17” lub automatyczną skrzynię biegów, wytworzone od początku produkcji do dnia: 03.02.2014 dla samochodów z fabryki Bursa (Turcja) i 04.02.2014 dla aut z fabryki Flins (Francja).
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 6472 samochody.
Źródło: UOKiK
tb/sj/tb, moto.wp.pl