Trwa ładowanie...
12-08-2013 12:45

Rekord sprzedaży Mercedes-Benz

Rekord sprzedaży Mercedes-BenzŹródło: zdjęcie producenta
d6y8xdh
d6y8xdh

Mercedes-Benz zanotował najlepszy w historii lipcowy wynik sprzedaży, dostarczając klientom 116 790 pojazdów. Jest to o 20 proc. więcej niż w tym samym miesiącu 2012 r.

Łącznie od początku roku sprzedano 811 227 samochodów, czyli o 8,1 proc. więcej niż przed rokiem. Szczególny wpływ na te wyniki miał sukces nowej Klasy E oraz modeli kompaktowych. Od początku br. Mercedes-Benz pozostaje najpopularniejszą marką premium w Niemczech i USA. - Nowa Klasa E, nowa klasa S i auta kompaktowe mają zapewnić nam dalsze wzrosty w drugiej połowie roku. Naszym celem jest sprzedanie 1,4 mln pojazdów - powiedział dr Joachim Schmidt z Mercedesa.

Pomimo trudnych warunków rynkowych w Europie tamtejsza sprzedaż wzrosła w lipcu o 15,5 proc. do 54 096 aut. Największe wzrosty zanotowano w Wielkiej Brytanii (15,4 proc.), Belgii (16,9 proc.) i Turcji (192,1 proc.). Lepsza sprzedaż miała miejsce w Niemczech (wzrost o 9,8 proc. do 22 501 sztuk), w których udział marki w rynku wyniósł 9,9 proc.

W USA nabywców znalazło 23 648 Mercedesów (wzrost o 22,5 proc.), w regionie Azji i Pacyfiku - 27 539 sztuk (wzrost o 20 proc.). W Chinach sprzedaż wzrosła o 31,2 proc. do 18 530 sztuk. Pod koniec 2012 r. w Państwie Środka miała 260 dealerów w 115 miastach, zaś w tym roku powstanie tam kolejnych 75 placówek.

W lipcu do klientów trafiło 28 787 modeli A, B i CLA, zaś 21 051 - Klasy E. Od początku roku sprzedano 181 380 SUV-ów oraz 59 546 smartów. Co ciekawe, na nową Klasę S złożono już 20 000 zamówień.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/moto.wp.pl

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj