Recepta na sukces Skody Octavii
Skoda Octavia bije rekordy sprzedaży. Przedstawiciele marki podkreślają, że wpływ na to ma szeroka oferta modelu, do której dołączyła odmiana Scout.
W Europie Zachodniej sprzedaż czeskiego bestsellera w okresie od stycznia do sierpnia wzrosła o 41,4 proc. (do 98 100 sztuk) względem analogicznego okresu 2013 r. Od wprowadzenia na rynek trzeciej generacji na początku ubiegłego roku dostarczono klientom 344 000 Octavii i Octavii Combi.
Pojazd jest bestsellerem w Czechach, Polsce, Słowacji, Finlandii, Islandii, Bośni i Hercegowinie oraz na Węgrzech. Rekordowe wyniki sprzedaży zanotowano też m. in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii czy Danii. W ciągu najbliższych 5 lat planowany zbyt na świecie wynosi 1,5 mln egzemplarzy rocznie. Poza Europą producent liczy przede wszystkim na rynki w Chinach, Rosji i Indiach.
W połowie 2013 r. do sprzedaży trafiła Octavia Combi 4x4 oraz wariant RS - najszybszy w historii modelu. Od końca 2013 r. najoszczędniejszym przedstawicielem rodziny jest GreenLine, zużywający przeciętnie 3,2 l ON/100 km i emitujący 58 g CO2/km. W tym roku swoje premiery miały napędzana gazem ziemnym Octavia G-TEC oraz uterenowiona wersja Scout. Od kilku miesięcy można też zakupić ekskluzywną odmianą Laurin&Klement.
Pomiędzy 1996 r. a sierpniem 2014 r. Skoda dostarczyła klientom na całym świecie 4,4 mln Octavii, co odpowiada 40 proc. całkowitej wielkości sprzedaży w całym tym okresie. W Polsce auto cieszy się dużą popularnością. W 2013 r. zarejestrowano 11 463 egzemplarze, a od stycznia do września 2014 r. - 10 531 sztuk.
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl