Trwa ładowanie...

RC30 Forever również w Europie. Honda będzie oferować części do kultowego VFR750R

Honda wie, jak zadbać o swoje dziedzictwo. Bo bez wątpienia tak trzeba nazwać kultowy sportowy model VFR750R. Właściciele tych rzadkich kolekcjonerskich maszyn będą mogli nimi jeździć bez obaw, gdyż również w Europie będzie można kupić części zamienne do nich.

Honda VFR750RHonda VFR750RŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda
d4jdngl
d4jdngl

W przypadku starych motocykli może pojawić się problem z dostępnością części, szczególnie gdy mowa o rzadko spotykanych modelach. Takim jest Honda VFR750R znana też jako RC30. Ten jednoosobowy sportowy motocykl produkowany był w latach 1987-1990 (w Europie sprzedawany od 1988 r.). Motocykl ten powstał w celach homologacyjnych dla serii World Superbike Championship i na całym świecie sprzedano tylko 5000 egzemplarzy.

Honda VFR750R znacząco się różniła od VFR750F, na której bazowała. Ta wyjątkowa maszyna dostała rozwiązania techniczne rodem z motocykli wyścigowych. Przy jej produkcji wykorzystano takie materiały jak włókno węglowe, kevlar czy magnez, co nawet dziś jest czymś wyjątkowym.

Honda VFR750R Materiały prasowe
Honda VFR750RŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Honda VFR750R napędzana jest silnikiem V4 o pojemności 748 cm3 i kącie rozwarcia cylindrów równym 90 stopni. Maksymalna moc tej jednostki napędowej to 120 KM przy 11 000 obr./min. Również ona, jak i reszta podzespołów mechanicznych, została zmodyfikowana i użyto specjalnych części.

d4jdngl

W efekcie ta wyjątkowa część historii japońskiej marki dziś potrafi sprawiać problemy. Właściciele mają utrudniony dostęp do części, a dzięki temu nie mogą lub nie chcą jeździć motocyklami o kodzie modelowym RC30. Honda jednak wychodzi im naprzeciw. Program RC30 Forever, który w 2020 r. ruszył w Japonii, od maja 2021 r. działa też w Europie. W jego ramach możliwy jest zakup około 150 różnych nowych części do Hondy VFR750R.

Honda VFR750R Materiały prasowe
Honda VFR750RŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Taka operacja jest bardziej skomplikowana, niż mogłoby się wydawać. Trzeba było stworzyć nowe formy do produkcji podzespołów. A wszystko to w oparciu o dwuwymiarowe rysunki techniczne stosowane w latach 80. Są one dużo mniej szczegółowe niż stosowane dziś trójwymiarowe modele komputerowe. Aby zapewnić odpowiednią jakość, do stworzenia cyfrowych modeli wykorzystano również części z prawdziwych motocykli VFR750R.

Silnik Hondy VFR750R Materiały prasowe
Silnik Hondy VFR750RŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj