12-13 lat
Najlepsze
- Audi TT – 15,0 proc.
- VW Golf Plus – 20,7 proc.
- Toyota RAV4 – 21,3 proc.
Najgorsze
- Dacia Logan – 40,9 proc.
- Renault Twingo – 39,9 proc.
- Nissan Qashqai – 38,8 proc.
Ranking TÜV to oczywiście tylko jedno ze spojrzeń na kwestię awaryjności samochodów. Warto pamiętać, że dane zebrano podczas obowiązkowych przeglądów technicznych. Usterki, które wystąpiły, ale zostały naprawione przed pojawieniem się w stacji diagnostycznej, nie są tu więc uwzględnione.
Warto jednak zauważyć świetne rezultaty mało popularnego VW Golfa Sportsvana i Audi TT. Z kolei bolesnym rozczarowaniem mogą być dla niektórych słabe noty Nissana Qashqaia, BMW serii 5 i 6, a także BMW X5 i X6. Japoński SUV był swego czasu bardzo popularnym w Polsce samochodem, a modele z Bawarii pozostają dla wielu wymarzonym autem.
Co ciekawe, niemieccy eksperci zauważyli, że w samochodach elektrycznych częściej niż zazwyczaj zauważane są usterki zawieszenia i hamulców. Pierwsze wynikają z większej masy, przekładającej się na szybsze zużycie elementów. Problem z hamulcami zaś – według niemieckiej organizacji – bierze się z częstego zastępowania układu hamulcowego systemem rekuperacji.