Najmniejszy w historii
Najmocniejszy jest 2-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy Si4 (240KM). Zapewnia przyspieszenie do setki w 7,1 sekundy. Aby miał dobre brzmienie, zastosowano w nim generator dźwięku. Ten kompaktowy, 4-cylindrowy silnik wykonany w całości z aluminium jest znacznie lżejszy niż tradycyjne jednostki o porównywalnej mocy. Waży około 40 kg mniej niż 3,2-litrowy silnik Land Rovera o mocy 233 KM.
Kolejna propozycja to 2,2-litrowy silnik Diesla z turbodoładowaniem w dwóch wersjach mocy: 190KM i 150KM. Obie jednostki mają układy common-rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, turbosprężarkę ze zmienną geometrią i chłodzeniem cieczą, system zmiennych zawirowań komór spalania oraz udoskonalony układ sterowania silnikiem, dla zagwarantowania optymalnej wydajności spalania i system recyrkulacji spalin EGR. Niski poziom hałasu osiągnięto dzięki zastosowaniu bloku cylindrów z podwójnymi ściankami. Model Evoque z silnikiem wysokoprężnym i manualną skrzynią biegów będzie pierwszym Range Roverem, oferującym system start/stop.