Range Rover 4.4 SDV8 Vogue: nie tylko dla szejków
Potężny SUV, jeden z nielicznych, którym naprawdę można jeździć w trudnym terenie. Produkowany od 43 lat, luksusowy czołg, doczekał się czwartej generacji i jedzie w stronę współczesności. To ulubiony pojazd szejków, gangsterów, raperów, wysokich rangą menadżerów i dystyngowanych dżentelmenów. Zobaczmy, co jest przyczyną jego sukcesu.
Pod maską potężny silnik Diesla: 4.4 V8, dysponujący mocą 339 KM i momentem obrotowym w wysokości 700 Nm! Bez trudu rozpędza Range Rovera do setki w 6,9 s. Najbardziej zaskoczyło nas, że spala przy tym nie więcej, niż 13,5 l oleju napędowego na 100 km. Podczas bardzo delikatnej jazdy istnieje nawet szansa na zejście poniżej 10 l/100 km. Natomiast 11 l/100 km uzyskaliśmy podczas jazdy bez żadnych kompromisów i wyrzeczeń. Szybko po asfalcie i nieco wolniej po plaży. Wszystko to w aucie ważącym ponad 2 tony!
Choć czwarta generacja ma jeszcze lepszy kąt rampowy, zejścia i natarcia - cena w wysokości ponad 650 000 zł, nie zachęca do szaleństw w terenie. Z Range Roverem jest trochę, jak z wielbłądami, które - choć przystosowane do życia w trudnych warunkach pustyni, mieszkają w zoo. Mało który nabywca Range’a będzie mieć odwagę, by wykorzystać jego możliwości na bezdrożach. Na to stać tylko szejków z Dubaju, którym nie brakuje ani piasku, ani pieniędzy, a swoje samochody dekorują kryształkami Svarowskiego.
mw/
"Range Rover 4.4 SDV8 Vogue" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | "Diesel, SDV8" |
Pojemność silnika cm3 | "4367" |
Moc KM / przy obr./min | "339 / 3500" |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "700 / 1750 - 3000" |
Skrzynia biegów | "8-biegowa, automatyczna" |
Prędkość maksymalna km/h | "218" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "6,9" |
Zużycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "11,5 / 7,6 / 8,7" |
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "b.d. / b.d. / 11,5 - 13,5" |
Pojemność bagażnika min./max. / l | "909 / 2030" |
Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "4999 / 2073 / 1835" |
Cena wersji podstawowej w zł | "477 500" |
Cena testowanego modelu w zł | "652 390" |
Plusy | null |
Minusy | null |