Premiera VW Polo GTI o mocy 192 KM
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu debiutuje Volkswagen Polo GTI. Pod jego maską pracuje nowy silnik 1,8, który generuje moc 192 KM.
Nowe Polo GTI rozwija prędkość 236 km/h, o 7 km/h mniej niż rajdowa wersja Polo WRC. Przyspieszenie do "setki" wynosi 6,7 s a średnie zużycie paliwa - 5,6 l/100 km (z 7-biegową przekładnią automatyczną DSG) lub 6,0 l/100 km (z 6-biegową skrzynią manualną). Za takie osiągi odpowiada silik 1,8 TSI, który zastąpił znaną z poprzednika jednostkę 1,4 TSI.
Motor posiada chłodzony wodą układ doprowadzania spalin do turbosprężarki, która z kolei jest w pełni zintegrowana z głowicą cylindrów. TSI wyposażono także zmienne sterowanie zaworami z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo zawory po stronie wylotowej mają dwustopniowy skok, co pozwala na optymalne sterowanie wymianą ładunku.
Dynamikę auta podkreślają nowe zderzaki, charakterystyczne obręcze kół, czerwone pasy o strukturze plastra miodu na osłonie chłodnicy, poszerzone progi, czerwone zaciski hamulców, spojler dachowy, czarny dyfuzor, emblematy oraz seryjne zawieszenie sportowe. Po raz pierwszy model będzie opcjonalnie dostępny z diodowymi światłami mijania i drogowymi. Dolny, wyraźnie większy wlot powietrza otrzymał nową osłonę i jest zakończony po obu bokach reflektorami przecimgielnymi.
We wnętrzu znajdziemy wiele czerwonych akcentów - szwy na kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego czy lamówkę na dywanikach. Na kierowcę i pasażera czekają sportowe fotele z regulacją wysokości i ogrzewaniem. Standardowo auto posiada oświetlenie przestrzeni wokół nóg, aktywny tłumik podkreślający brzmienie silnika, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, system Infotainment Composition Touch czy czujniki parkowania.
Źródło: Volkswagen
ll/tb/ll, moto.wp.pl