Premiera Chevroleta Corvette C8 Stingray. Po raz pierwszy silnik znalazł się z tyłu
Koncern General Motors zaprezentował najnowszą generację Chevroleta Corvette, który po raz pierwszy wykorzystuje układ z silnikiem umieszczonym centralnie z tyłu. Jednostka rozwija moc 502 KM, a samochód ma być najszybszym Corvette w historii.
- Tradycyjny pojazd z silnikiem z przodu osiągnął granice osiągów, co wymagało nowego układu - powiedział prezes GM Mark Reuss. I tak się stało. Silnik o pojemności 6,2 l umieszczono centralnie, blisko tylnej osi. Pozycja kierowcy uległa przesunięciu do przodu, co ma pozytywnie wpłynąc na jego odczucia za kierownicą. Zmiana koncepcji układu napedowego ma dać najlepsze osiągi w historii modelu Corvette.
Nie tylko za sprawą nowego, korzystniejszego rozkładu masy, ale też dzięki sztywności nadwozia, adaptacyjnemu zawieszeniu oraz mocy 502 KM silnika połączonego z 8-biegowym dwusprzęgłowym automatem. Moment obrotowy to 637 Nm, a producent jeszcze nie podaje osiągów auta. Informuje za to o wszechstronności auta za sprawą bogatego wyposażenia czy dwóch bagażników o łacznej pojemności 357 l.