Trwa ładowanie...

Powstanie nowa marka w oparciu o Volvo. Taki jest plan chińskich właścicieli

Powstanie nowa marka w oparciu o Volvo. Taki jest plan chińskich właścicieliŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

*Koncern Geely Automobile planuje stworzenie nowej marki samochodowej. Bazą dla niej miałyby być konstrukcje Volvo - auta, które należy do chińskiej firmy. Nowe samochody mają konkurować z produktami zagranicznych koncernów oferowanych na tamtejszym rynku. *

Geely poczyniło znaczne inwestycjew szwedzkiego producenta, co zresztą zaowocowało powstaniem atrakcyjnych, nowych modeli (XC90, S/V90) oraz rynkowymi sukcesami. Teraz zarząd planuje dalszy podbój rynku, zwłaszcza rodzimego, ale za pomocą zupełnie nowej marki. Jej głównym zadaniem będzie rywalizowanie z produktami zachodnich koncernów, które wytwarzane są za Wielkim Murem w kooperacji z lokalnymi firmami (przykładem mogą być auta General Motors produkowane wspólnie z SAIC Motors).

Nowe pojazdy mają bazować na opracowywanej od sześciu lat wspólnie z Volvo, platformie CMA (Complex Modular Architecture). Z przedsięwzięciem wiązana jest firma Lynk&Co., która miałaby firmować owe pojazdy, a która już wcześniej anonsowała swoją chęć wejścia na rynek w 2017 r. z samochodami typu SUV. Lynk oczywiście należy do Geely.

Z platformy CMA, według zapowiedzi koncernu, mają też korzystać przyszłe modele Volvo serii 40. Ale Geely chce zdecydowanie ukierunkować ofertę szwedzkiej firmy do klientów premium. Pod swoją nazwą nadal będzie produkować najtańsze modele, głównie przeznaczone na rynek chiński. Lynk&Co. ma znaleźć się pomiędzy nimi, wypełniając intratną lukę, w której brylują w tej chwili zachodnie koncerny motoryzacyjne, współpracujące z chińskimi producentami.

d40afpy

Według nieformalnych informacji - Geely bowiem odmówiło komentarza w tej sprawie - nowe samochody będą korzystać z technologii hybrydowych, można także spodziewać się pojazdów "zeroemisjyjnych", np. wyłącznie z napędem elektrycznym. Ich przeznaczeniem ma być rynek azjatycki, ale Geely ma też apetyt na rynki amerykański i europejski (m.in. w Wielkiej Brytanii oferowane są auta tej marki). Nie jest zatem wykluczone, że auta technologicznie bazujące na Volvo, a pozycjonowane znacznie przystępniej w cennikach, znajdą drogę także do klientów na Starym Kontynencie.

Borys Czyżewski/Wirtualna Polska

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj