W 2014 r. Porsche sprzedało w Polsce 709 samochodów. Jest to wynik aż o 70,8 proc. lepszy od osiągniętego rok wcześniej.
Największą popularnością wśród polskich klientów cieszyło się Cayenne (273 sztuki, wzrost o 22,9 proc.). Dalsze pozycje zajmują kolejno Macan (175 egzemplarzy), Panamera (120, +21,2 proc.), 911 (111, +54,2 proc.), Cayman (16, +23 proc.), Boxster (12, +33,3 proc.) i 918.
- Rok 2014 przyniósł znaczne umocnienie naszej marki w Polsce. Początek roku stał zdecydowanie pod znakiem modelu Cayenne, po czym zaprezentowaliśmy osiem premier z Macanem na czele. Tym, co nas cieszy jest fakt, że wszystkie z oferowanych aut odnotowały wzrosty sprzedaży - powiedział dyrektor marki Porsche w naszym kraju, Andrzej Żelazny.
Jednym z najważniejszych wydarzeń dla niemieckiego producenta był powrót do zmagań w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Prototyp 919 Hybrid zdobył trzecie miejsce i czeka na kolejny pełen emocji sezon. W sportowej karierze Porsche jest i polski akcent - Kuba Giermaziak zwyciężał w Porsche Supercup.
Źródło: Porsche
ll/moto.wp.pl