Porsche zdecydowało się na "uszczelnienie" oferty modelu 911. Carrera GTS staje między modelem Carrera S i GT3. Nowe 911 GTS z zewnątrz wyróżnia się kilkoma dodatkami pakietu SportDesign. Nowy zderzak z niewielkim spoilerem i czarne dodatki zbliżają go trochę do niektórych projektów firmy Tech Art.
Nadwozie zostało poszerzone o 44 mm, a czarny kolor znajdziemy też na 19-calowych felgach, na końcówkach wydechu i we wnętrzu. Laik z łatwością odróżni tę wersję 911 dzięki oznaczeniom na bokach i tylnej klapie.
Silnik to oczywiście sześciocylindrowa "szóstka" w układzie bokser o pojemności 3,8-litra. Motor generuje w odmianie GTS 408 KM i 420 Nm. W standardowej wersji moc przenoszona jest poprzez 6-biegowy manual. Jednak klient może zamówić 7-biegową skrzynię PDK.
Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h, a sprint do "setki" trwa 4,2 sekundy. Są to osiągi niewiele lepsze od klasycznego modelu, tak więc wszystko wskazuje na to, iż GTS to raczej marketingowa zagrywka, która ma odświeżyć zainteresowanie modelem 911. Chociaż Porsche twierdzi, że to najbardziej sportowa Carrera w gamie.
Samochód zostanie zaprezentowany w Paryżu, a do salonów trafi jesienią. Za naszą zachodnią granicą GTS będzie kosztował od 105 do 115 tys. euro w zależności do tego, czy wybierzemy coupe czy kabriolet. Sprzedaż nowego Porsche 911 Carrera GTS w wersjach Coupe i Cabriolet rozpocznie się w Polsce w grudniu 2010 roku.
Źródło: Moto Target