Trwa ładowanie...

Porsche Boxster GTS i Cayman GTS: topowe modele

Porsche Boxster GTS i Cayman GTS: topowe modeleŹródło: zdjęcie producenta
d40t1dj
d40t1dj

Boxster i Cayman w odmianie GTS to najszybsze wersje modeli z centralnie umieszczonym silnikiem. O osiągi dbają mocniejsze silniki i aktywne zawieszenie PASM. Modele "Gran Turismo Sport" sprawdzą się zarówno podczas codziennego użytku, jak i podczas zabawy na torze.

Odmiany GTS wyróżnia zmodyfikowany przedni i tylny pas, przyciemniane lampy z biksenonowymi reflektorami i standardowym systemem dynamicznego oświetlenia oraz zewnętrzne oznaczenia w kolorze czarnym z lśniącym wykończeniem. 6-cylindrowe boksery stosowane do ich napędu bazują na 3,4-litrowych jednostkach z Boxstera S i Caymana S. Za sprawą subtelnych modyfikacji generują one teraz dodatkowe 15 KM. Oznacza to, że silnik Boxstera GTS osiąga moc 330 KM, a Caymana GTS - 340 KM. Dodatkowo, maksymalny moment obrotowy wzrósł o 10 Nm - odpowiednio, do 370 oraz 380 Nm. Do standardowego wyposażenia obu modeli należy pakiet Sport Chrono.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W rezultacie, po wciśnięciu przycisku Sport Plus, Boxster GTS z opcjonalną przekładnią dwusprzęgłową PDK przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,7 s, a Cayman GTS o 0,1 s szybciej. Prędkość maksymalna Boxstera GTS z manualną, 6-stopniową skrzynią wynosi 281 km/h. Coupé jest jeszcze szybsze - rozpędza się do 285 km/h. Oba modele jako pierwsze Porsche z silnikami umieszczonymi centralnie są zgodne ze standardem Euro 6 i w wersji z przekładnią PDK zużywają średnio 8,2 l/100 km (9,0 l/100 km ze skrzynią manualną).

d40t1dj

Standardowa kombinacja zawieszenia PASM oraz pakietu Sport Chrono umożliwia kierowcy wybór pomiędzy bezkompromisowym, sportowym prowadzeniem a komfortem na długich odcinkach - wystarczy naciśnięcie przycisku. W obu przypadkach perfekcyjnie sprawdza się ogumienie w rozmiarze 235/35 z przodu i 265/35 z tyłu wraz z 20-calowymi obręczami Carrera S. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje ponadto sportowe fotele oraz skórzane wykończenie, uzupełnione - podobnie jak w przypadku pozostałych modeli Porsche z rodziny GTS - elementami z Alcantary.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Rynkowa premiera nowych modeli nastąpi w maju 2013 r. W Niemczech ceny Boxstera GTS rozpoczynają się od 69 949 euro, a Caymana GTS - od 73 757 euro.

d40t1dj
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40t1dj
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj