Porsche 911 z napędem na 4 koła!

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8453/911-4-01.jpeg',550,366) ) |
| --- | Najbardziej chyba legendarny samochód sportowy na świecie doczekał się wersji o permanentnym napędzie na 4 koła. Niemal równo w rok po debiucie modeli 911 Carrera i Carrera S nowej generacji, producent zaprezentował ich odpowiedniki wyposażone w Porsche Stability Management (PSM): Porsche 911 Carrera 4 i 911 Carrera S4.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8453/911-4-02.jpeg',550,411) ) |
| --- | Napęd przekazywany jest permanentnie na obie osie, z czego przednia otrzymuje od 5 do 40% momentu obrotowego – zależnie od przyczepności kół. Co do jednostek napędowych, to wersje 4x4 otrzymają te same motory, co sprzedawane od roku 911-ki z napędem tylko na tylną oś. Porsche 911 Carrera 4 wyposażone więc będzie w silnik typu boxer (cylindry o układzie przeciwsobnym) o pojemności 3,6 litra. Boxer ten ma moc maksymalną 239 KW/325 KM. 911 Carrera S4 napędzać zaś będzie silnik o niewiele większej pojemności (3,8 litra) i mocy maksymalnej 261 KW/355 KM.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8453/911-4-03.jpeg',550,411) ) |
| --- | Z racji stawiającego większe opory napędu na cztery koła, prędkości maksymalne wersji z napędem na cztery koła są nieznacznie mniejsze, niż prędkości aut z tylnym napędem. I tak, Porsche 911 Carrera 4 rozpędza się do 280, zamiast 285 km/h, zaś 911 Carrera S4 do 288, zamiast 293 km/h. Czas rozpędzania od 0 do 100 km/h nieznacznie wydłużył się tylko w przypadku Carrery 4 (5,1 zamiast 5 sekund). Carrera S4 nadal potrzebuje tylko 5 sekund.

Wersje 4x4 różnić się będą od swych odpowiedników o napędzie na jedną oś nie tylko właściwościami jezdnymi, ale i wyglądem. Poszerzono bowiem tylne błotniki aż o 44 mm, by pomieścić większe koła. Tylne, osiemnastocalowe koła Carrery 4 będą wyposażone w opony o szerokości 295 mm, zaś w modelu Carrera S4 montowane będą dziewiętnastocalowe koła i opony o szerokości 305 mm.
Porsche 911 Carrera 4 i 911 Carrera S4 zadebiutują już tej jesieni, a ich ceny wynosić będą na rynku niemieckim 82652 i 92 865 euro – czyli, że każdy droższy będzie od swego odpowiednika o tradycyjnym tylnym napędzie o około 7,5 tys euro. Z goryczą przyjąć można fakt, że te same auta kosztować będą w USA 77 i 87 tys dolarów, czyli o około 1/3 taniej.


Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀