Trwa ładowanie...
d2xr1bk

Porsche 911 Turbo S: niezły odlot!

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Porsche 911 Turbo S: niezły odlot!
(Marek Wieliński)
d2xr1bk

Oto samochód, który trudno porównywać z innymi. O ile Porsche 911 Carrera jest samochodem wyjątkowym i działającym na zmysły, o tyle Porsche Turbo S zniewala. Robi piorunujące wrażenie osiągami i ceną. Kosztuje ponad milion złotych. Za takie pieniądze można wiele oczekiwać. I w tym przypadku, dużo się dostaje. Potężny, 6-cylindrowy silnik typu boxer o pojemności 3.8 litra generuje szalone 560 KM. Do dyspozycji kierowcy jest też 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki trwa 3 sekundy, a prędkość maksymalna to 318 km/h. Witamy w świecie supersamochodów i spełnionych marzeń o najdoskonalszych autach w historii motoryzacji.

Na pierwszy rzut oka nie różni się zbytnio od zwykłego Porsche 911. Zdradzają go jednak detale. Niższe zawieszenie, elektrycznie wysuwany spoiler z tyłu i pod przednim zderzakiem. Ogromne wloty powietrza z przodu i po bokach karoserii. Tylny zderzak z dyfuzorem i wbudowanymi, podwójnymi końcówkami wydechu.

Wnętrze to wzór ergonomii i jakości wykonania. Z wyjątkiem niedostatków w twardych, kubełkowych fotelach i braku logiki sterowania pokładowym komputerem.

 (fot. Marek Wieliński)
((fot. Marek Wieliński))

Choć to bogato wyposażona wersja, nie znajdziemy sterowania radiem w kierownicy. To rasowy, sportowy samochód, więc kierowca powinien się skupić na jeździe, zwłaszcza, że obrazy za przednią szybą zmieniają się naprawdę szybko.

d2xr1bk

Samochodowy sprzęt CB w atrakcyjnych cenach. Sprawdź!

 (fot. Marek Wieliński)
((fot. Marek Wieliński))

Porsche 911 Turbo S jest najszybsze w trybie Sport Plus, gdy kierowca nie ingeruje w zmianę przełożeń. Komputer dba wówczas o uzyskanie maksymalnego przyspieszenia i jak najlepszych osiągów, dodając 50 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W sumie do dyspozycji mamy aż 750 Nm.

 (fot. Marek Wieliński)
((fot. Marek Wieliński))

Tak wielki moment i moc wymusiły zastosowanie aktywnej aerodynamiki, użycie większego, tylnego spoilera o zmiennej geometrii, obniżenie zawieszenia, skrętnych kół tylnej osi i jeszcze szerszych opon. Dzięki temu sprint do setki trwa tylko 3 sekundy. To już doznania na poziomie lotniczym. Choć wypada zaznaczyć, że startujący za wyciągarką szybowiec przyspiesza do setki aż o 0,5 s krócej!

 (fot. Marek Wieliński)
((fot. Marek Wieliński))

Porsche Turbo S prowadzi się genialnie. Nawet podczas bardzo agresywnej jazdy w zakrętach, ani przez chwilę nie musi ingerować ESP. Podwozie i układ przeniesienia napędu są idealnie zestrojone, dając kierowcy niesamowite możliwości. To wszystko musi kosztować. Za testowany egzemplarz trzeba zapłacić 1 mln 2354 zł. Wersja podstawowa kosztuje 965 000 zł. Za te pieniądze spełnisz marzenia o lataniu i każdego dnia za kierownicą możesz poczuć to, czego w kabinach samolotów doświadczają piloci.

d2xr1bk

_ Specjalne podziękowania za pomoc w realizacji materiału dla Aeroklubu Gdańskiego i Szkoły Bezpiecznej Jazdy Enjoydriving _

mw/ moto.wp.pl

Samochodowy sprzęt CB w atrakcyjnych cenach. Sprawdź!

"Porsche 911 Turbo S" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika null
Pojemność silnika cm3 "3800"
Moc KM / przy obr./min "560 / 6500 - 6750"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "750 / 2100 - 4250"
Skrzynia biegów null
Prędkość maksymalna km/h "318"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "3,1"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "13,2 / 7,7 / 9,7"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "14,7 (max. 29,9) / b.d. / 11,8"
Pojemność bagażnika min./max. / l "125"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4506 / 1852 / 1296"
Cena wersji podstawowej w zł "965 000"
Cena testowanego modelu w zł "1 002 354 "
Plusy null
Minusy null
d2xr1bk

Podziel się opinią

Share
d2xr1bk
d2xr1bk