Porsche 911 993 (1993-1998)
Wielu miłośników Porsche 911 twierdzi, że 993 to ostatnie Porsche zasługujące na miano klasyka. Wszystko przez sposób chłodzenia silnika. W przypadku 993 mamy do czynienia z klasycznym systemem chłodzenia silnika za pomocą powietrza. W porównaniu do 964 zmiany były dosyć poważne, choć mało widoczne. Z nowej wersji zastosowano aluminiowe elementy zawieszenia, lżejszy układ przeniesienia napędu w 4x4 i wzmocniono silnik, z 250 do 272, a następnie do 285 KM.
Wersja Turbo 993 miała od 1995 roku dwie sprężarki i była dostępna jedynie z napędem na cztery koła. Oprócz tego w trakcie produkcji tej generacji wprowadzono po raz pierwszy wersję GT2.
Co ciekawe, 911 993 zachowane w dobrym stanie bywa droższe w zakupie niż znacznie nowsze auta. Zadbane egzemplarze z manualną skrzynią biegów z każdym rokiem zyskują na wartości.
Łącznie wyprodukowano 68 881 egzemplarzy wszystkich wersji 911 serii 993.