WiÄcej za mniej
718 Boxster to ukĆon w stronÄ sportowego Porsche 718, ktĂłre w latach 60. odnosiĆo szereg sukcesĂłw na torach wyĆcigowych. Mocny lifting dwuosobowego cabrio poprawiĆ jego wĆaĆciwoĆci jezdne, podniĂłsĆ moc silnikĂłw i jednoczeĆnie zmniejszyĆ zapotrzebowanie na paliwo. WnÄtrze zyskaĆo na ĆwieĆŒoĆci, a ceny utrzymano na znanym dotychczas poziomie. Czy to recepta na sukces?
Nowa linia modelowa prezentuje siÄ o wiele lepiej od poprzednika. ZyskaĆa nowe lakiery nadwozia, wzory felg i bardziej wyraziste detale nawiÄ zujÄ ce do sportowego rodowodu marki. Konstruktorzy postawili na wiÄksze wloty powietrza, inaczej uformowane lusterka boczne i osĆony progowe, a w przednich reflektorach na biksenonowe ĆwiatĆa zintegrowane z czteropunktowymi LED-ami do jazdy dziennej. W standardzie dostaniemy teĆŒ 19-calowe aluminiowe obrÄcze (20 cali w opcji). NajwiÄcej zmian zaszĆo z tyĆu, gdzie przeprojektowano caĆy pas, wzbogacajÄ c go dyskretnÄ lotkÄ , dwiema koĆcĂłwkami ukĆadu wydechowego, czarnym dyfuzorem i ĆwiatĆami stopu zaopatrzonymi w cztery diody.
WnÄtrze najnowszego wcielenia utrzymano w stylu nawiÄ zujÄ cym do poprzednika. MyĆl przewodnia kokpitu pozostaĆa bez zmian, jednak pojawiĆy siÄ nowe multimedia, lepszy system audio i dotykowy ekran przypominajÄ cy ksztaĆtem i obsĆugÄ interaktywny tablet. Pogrupowano w nim funkcje, dziÄki czemu dotarcie do poĆŒÄ danych ustawieĆ jest nieco Ćatwiejsze, ale i tak wymaga przyzwyczajenia. Co waĆŒne, wreszcie moĆŒna poĆÄ czyÄ siÄ z internetem i korzystaÄ z przydatnych aplikacji sprawdzajÄ cych pogodÄ, aktualny kurs walut, ceny paliw, czy teĆŒ wydarzenia kulturalne w najbliĆŒszej okolicy. MiÄdzy fotelami wygospodarowano klasyczny dla Porsche panel do sterowania dachem, twardoĆciÄ zawieszenia, gĆoĆnoĆciÄ wydechu i ukĆadem wyĆÄ czajÄ cym silnik w korkach.