Polskie fabryki Toyoty zwiększą zatrudnienie. Rekrutacja startuje w maju
Około 500 nowych miejsc pracy stworzą polskie fabryki Toyoty. Koncern planuje rozpoczęcie produkcji silników benzynowych stosowanych m.in. w hybrydach, a do tego przedsięwzięcia fabryki muszą zwiększyć wydajność.
Fabryka w Jelczu-Laskowicach wraz z zakładem w Wałbrzychu stanowią główny ośrodek produkcji silników i skrzyń biegów Toyoty w Europie.
We wrześniu 2019 roku rozpocznie produkcję nowej generacji silników benzynowych o pojemności 2,0 l, a w kwietniu 2020 roku jednostek napędowych o pojemności 1,5 l, stosowanych m.in. w napędach hybrydowych. Obie konstrukcje zaprojektowane są w oparciu o nową globalną architekturę Toyoty (TNGA – Toyota New Global Architecture).
Według zapewnień przedstawicieli Toyoty, nakłady inwestycyjne projektu wyniosą 400 mln zł, co zwiększy dotychczasowe zaangażowanie Toyoty w inwestycje produkcyjne w Polsce do niemal 4,5 mld zł.
– Decyzje inwestycyjne koncernu uczyniły z Polski drugie poza Japonią centrum produkcyjne nowoczesnych napędów hybrydowych, co traktujemy jako wyraz ogromnego zaufania koncernu do naszych fabryk oraz polskiej kadry. Zastosowanie najnowszych technologii Toyoty tworzy nowe możliwości rozwoju naszej firmy i pracowników – powiedział Dariusz Mikołajczak, Dyrektor fabryki w Jelczu-Laskowicach.
W związku z nowymi projektami do 2020 roku planowane jest zatrudnienie około 500 pracowników. Rekrutacja do fabryki ruszy w maju i będzie kontynuowana w przez kolejnych kilkanaście miesięcy.
– Toyota rozpoczęła w Polsce wielką inwestycję, która uczyni z polskich fabryk Toyoty europejskie centrum produkcyjne napędów hybrydowych oraz wprowadzi do naszych zakładów najnowocześniejsze technologie TNGA. Począwszy od 2020 roku kolejne modele hybrydowe Toyoty w Europie będą wyposażone w polskie serce – podkreślił Robert Mularczyk, dyrektor PR Toyota Motor Poland.
Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka silników w Jelczu-Laskowicach produkuje 1,5-litrowe silniki benzynowe a także jednostki Diesla o pojemności 1,4 l oraz 2,2 l. W zakładzie jest zatrudnionych prawie 500 pracowników. Jego zdolności produkcyjne wynoszą 180 tys. jednostek napędowych rocznie. Zakład w Wałbrzychu produkuje silniki benzynowe 1,0 l oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów i zatrudnia 1500 osób. Jego możliwości produkcyjne sięgają 371 tysięcy silników oraz 720 tysięcy skrzyń biegów rocznie. Oba ośrodki zaopatrują fabryki samochodów Toyoty zlokalizowane w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji i Rosji oraz poza Europą: w Turcji, Republice Południowej Afryki i Japonii.