2005 i 2006
Kolejny rok zakończył się sprzedaniem 251 tysięcy sztuk nowych samochodów, czyli drastycznym spadkiem o 24 proc. Na podium nastąpiła zmiany, bowiem na pierwsze miejsce ponownie powróciła Skoda Fabia (6,7 proc.), wyprzedzając Fiata Pandę o 0,2 p.p. Trzecia lokata przypadła nieustannie rosnącemu w siłę Oplowi Astrze (4,2 proc.) z łatwością pokonującego czwartą w zestawieniu Skodę Octavię, Forda Focusa i Toyotę Corollę.
Tuż za wymienionymi kompaktami toczyła się zażarta walka w segmencie B, pomiędzy Toyotą Yaris, Oplem Corsą i Peugeotem 206. W tym samym czasie Polacy kupili tylko 5 tysięcy sztuk Fiata Seicento - zdobywającego skromne 2 proc. rynku. Co ciekawe, rok 2006 poza dwuprocentowym wzrostem sprzedaży nie przyniósł wielkich zmian, jedynie Opel Astra wyprzedził na podium Fiata Pandę wskakując na drugie miejsce z udziałem na poziomie 5,7 proc.