2007 i 2008
23 proc. więcej sprzedanych samochodów, wespół z poważnymi zmianami w klasyfikacji, to krótkie podsumowanie 2007 roku przynoszącego wielki sukces Skodzie. Czesi po raz pierwszy zajęli pierwsze i drugie miejsce (Fabia - 5,4 proc. i Octavia - 3,9 proc.) wyprzedzając Toyotę Yaris - 3,7 proc. Podium dla Japończyków to wynik działań Opla sprzedającego równocześnie nową Astrę i jej poprzedniczkę z przydomkiem Classic - ich łączna sprzedaż dałaby Astrze drugie miejsce. Wysokie czwarte miejsce utrzymuje Fiat Panda, która znalazła około dwustu klientów mniej niż Yaris. Prawdziwym hitem tego zestawienia jest Volkswagen Passat, jako pierwszy reprezentant segmentu D wkradł się na siódme miejsce z wynikiem 2,4 proc., wyprzedzając o 0,1 proc. Opla Corsę dotychczas bijącego rekordy sprzedaży.
W następnym roku również nie odnotowano większych zmian w hierarchii, jednak liczba sprzedanych samochodów wzrosła o 9 proc., co zaowocowało wynikiem 344 tysięcy sztuk. O pierwsze miejsce w dalszym ciągu walczyły dwie Skody, zaś na końcu tabeli w zastępstwie VW Passata pojawia się Kia Ceeâd przebojem podbijająca kolejne europejskie rynki. Opel Astra ponownie za sprawą rozdzielenia sprzedaży na dwa modele znalazła się na dalszych miejscach, jednak po zsumowaniu sprzedaży objęłaby prowadzenie deklasując Skodę Fabię.