1997
Schyłek lat 90. to dla rodzimych dilerów okres znacznych wzrostów sprzedaży, choć nie możemy zapominać o ówczesnym podziale rynku mającym znamienity wpływ na ostateczny rezultat. W 1997 roku Polacy kupili przeszło 477 tysięcy nowych samochodów. Co ciekawe, podium przypadło Fiatowi Cinquecento, przestarzałemu Polonezowi jak i poczciwemu Maluchowi (pierwszej trójce przypadło odpowiednio 11,4; 10,6 oraz 10,1 proc. udziału w rynku).
Dopiero na dalszych pozycjach nieśmiało zaznaczają swą obecność inne budżetowe modele: Daewoo Tico, Skoda Felicia, Fiat Uno, Opel Astra F czy Fiat Punto. Przyczyną takiego stanu rzeczy była cena liderów rynku oraz przywiązanie do Poloneza i Malucha, uchodzących niegdyś za spełnienie marzeń. Ponadto na słabą pozycję Skody wpłynęła "komunistyczna" przeszłość i jakość wykonania Felicii, zaś Opel nie był w stanie rywalizować z ceną Fiatów i FSO.