Zmotoryzował II RP
Polski Fiat kojarzy się przede wszystkim z takimi modelami jak 125p i poczciwy "Maluch", jednak historia włoskich samochodów produkowanych na licencji w Polsce sięga dużo dalej. Już w okresie międzywojennym powstawały takie modele jak Fiat 508 III Junak. Był to mały miejski samochód i daleki protoplasta modelu 126p.
Mierzący 3515 mm długości samochód produkowany był w Polsce od 1932 roku i był najpopularniejszym samochodem II Rzeczpospolitej. Wersja III została zmodyfikowana tak, aby jak najlepiej sprawowała się na Polskich drogach. Odmiana ta powstawała od 1935 roku. Za napęd odpowiadał 4-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 24 KM. Moment obrotowy przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni. Przy zużyciu paliwa na poziomie 7-8 l/100 km i prędkości maksymalnej 90 km/h, popularny Fiat nie miał się czego wstydzić i był bardzo konkurencyjnym modelem w swoim czasie.