Kamil Łabanowicz: Audi
Błyskotliwa kariera w młodym wieku, po ukończeniu polskiej szkoły wyższej? Jak najbardziej. I to u producenta samochodów z wyższej półki. Tak właśnie stało się w przypadku Kamila Łabanowicza. Urodzony w 1981 roku Polak już podczas studiów architektonicznych brał udział w międzynarodowych konkursach na zaprojektowanie samochodów. W niektórych z nich uzyskał wyróżnienia. Po sześciomiesięcznym stażu w Audi niemiecki producent zaproponował mu posadę jednego z projektantów karoserii. Pierwsze zadanie, jakie otrzymał od razu rzuciło go na głęboką wodę. Musiał w bardzo krótkim czasie przygotować projekt Audi R8 TDI, które swoją premierę miało w 2008 r. na targach w Detroit. Jak się okazało, sześć miesięcy, które Łabanowicz poświęcił na prace nad modernizacją samochodu przyniosły spodziewany efekt.
Pierwszym samochodem, o którego kształcie samodzielnie zdecydował Kamil Łabanowicz, było Audi e-tron concept zaprezentowane w 2009 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Śmiały projekt Polaka nie trafił oczywiście do masowej produkcji, ale elementy zaproponowane przez naszego rodaka do dziś są inspiracją dla nowo powstających modeli. Tak jest na przykład z modelem A3 e-tron sedan z 2011 roku, który odziedziczył po starszym bracie osłonę chłodnicy.
Kamil Łabanowicz ma również na swoim koncie pracę nad produkcyjną wersją modelu S3, który niedawno trafił do salonów samochodowych. Tu praca jest o wiele trudniejsza, gdyż wymaga dostosowania wizji artystycznej do wymogów stawianych przez inżynierów, odpowiedzialnych za mechanikę pojazdu. Jak mówi Polak, najswobodniej czuje się, projektując samochody o zacięciu sportowym. Tak musi być w rzeczywistości, gdyż Audi S3 w 2013 roku zwyciężyło w konkursie "Red Dot Award: Product Design".