Trwa ładowanie...
Volkswagen
+1
Mateusz Żuchowski
28 września 2018, 12:32

Policz, ile naprawdę kosztuje nowy samochód. Wynik może cię zaskoczyć

Na nowym samochodzie zawsze dużo się traci? Niekoniecznie! Wystarczy trzymać się czterech prostych reguł, by znaleźć nowy, komfortowy samochód, który okaże się nie tylko najlepszy, ale i najbardziej opłacalny. Liczby wskazują na modele jednej marki.

Share
Policz, ile naprawdę kosztuje nowy samochód. Wynik może cię zaskoczyćŹródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen
d2t7n62
d2t7n62

Któż nie chciałby poczuć komfortu pachnącego nowością samochodu wyposażonego we wszystkie współczesne wygody, wybrane według własnych życzeń? Pewnie każdy, choć wielu Polaków dalej obstaje przy samochodach używanych, argumentując, że na nowe ich nie stać. Dlaczego? Bo są drogie w utrzymaniu, bo dużo traci się od razu po wyjechaniu z salonu…

To jednak tylko stereotypowe, nie zawsze aktualne myślenie. W niektórych przypadkach może być oczywiście prawdziwe, ale jeśli ktoś zada sobie trud podliczenia realnych kosztów użytkowania auta przez cały okres jego posiadania i zapozna się z wszystkimi ofertami dostępnymi na rynku, może się przekonać, że w czasem wyjechanie z salonu nowym samochodem jest w zasięgu ręki i zwyczajnie się opłaca.

By dokonać najkorzystniejszego dla siebie wyboru samochodu, należy patrzeć na zakup nie tylko przez pryzmat pierwotnej ceny, ale wielu czynników wpływających na to, ile dane auto będzie nas rzeczywiście kosztowało. Przy ocenianiu samochodów kieruj się tymi czterema prostymi regułami:

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen

1. Wybierz ekonomiczny silnik

Obecny poziom rozwoju technologii czołowych producentów samochodów pozwala uzyskiwać niskie wyniki zużycia paliwa nawet z pomocą stosunkowo prostych i sprawdzonych typów silników, takich jak niewielkie jednostki benzynowe. Nawet one potrafią być bardzo nowoczesnymi konstrukcjami wyposażonymi na przykład w bezpośredni wtrysk paliwa, przez co w praktyce wcale nie muszą zużywać więcej paliwa niż droższe, bardziej skomplikowane rozwiązania. Wybierając najlepszy dla Ciebie silnik nie kieruj się koniecznie jego typem i zastosowanymi technologiami, a skup się na jego cenie i realnych kosztach związanych z jego eksploatacją.

d2t7n62

2. Zwróć uwagę na częstotliwość i koszt przeglądów

Przy niekończącej się walce na obniżanie cen samochodów, producenci upatrzyli sobie możliwość „odbicia sobie” zarobku na przeglądach. Pozorna oszczędność przy wyborze samochodu tańszego w salonie szybko może przerodzić się w bolesne wydatki w serwisie. Nawet jeśli modele danej marki są powszechnie cenione za swoją bezawaryjność, trzeba jeszcze sprawdzić, czy wykorzystana w nich technologia nie wymaga droższej i częstszej obsługi.

Z drugiej strony na polskim rynku dostępne są także modele marek, które ograniczają konieczność robienia przeglądów nawet do jednych odwiedzin serwisu co 30 000 km. Koszty tych wizyt można także maksymalnie obniżyć dzięki oferowanym przez niektórych producentów pakietom przeglądów. Staraj się więc wybrać ten samochód, który wymaga *jak najrzadszych wizyt w serwisie *i dostępny jest wraz z promocyjnymi pakietami przeglądów. W ten sposób oszczędzisz swój czas i pieniądze.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen Polska

3. Cena, która cię interesuje, to kwota miesięcznej raty

Gdy kupujesz telefon komórkowy, nie interesuje Cię jego cena detaliczna, tylko comiesięczna opłata wraz z abonamentem. Dokładnie tę samą zasadę można stosować także wobec samochodów. Jak można się przekonać analizując oferty różnych marek, model o teoretycznie wyższej cenie w praktyce może kosztować mniej przez korzystniej wyliczoną miesięczną ratę. W tym „abonamencie” mogą być zawarte także różne usługi i pakiety, za które u konkurencyjnych producentów trzeba ponosić dodatkowe opłaty. Wybierając samochód zwracaj więc uwagę nie tyle na jego katalogową cenę, co koszty, które rzeczywiście będziesz ponosił.

d2t7n62

4. Wartość przy odsprzedaży

Kupując nowy samochód nie wszyscy zaprzątają sobie głowę myślą o tym momencie, gdy będzie trzeba się go pozbyć. Tymczasem pieniądze, które odzyskają przy dalszej odsprzedaży, to jeden z kluczowych czynników kształtujących całkowite koszty użytkowania. Można sobie pomyśleć, że szacowanie, ile będzie kosztował dany samochód za cztery-pięć lat to wróżenie z fusów, ale w rzeczywistości da się dokładnie określić przyszłą wartość auta.

Rynek samochodów jest stabilny i kieruje się udokumentowanymi zależnościami. Są więc wersje wyposażenia, modele, a nawet marki, które utrzymują wartość lepiej niż inne. Wybieraj więc samochody tych marek, które cieszą się większym pożądaniem wśród Polaków. Sprawdzona, popularna nazwa jest gwarancją, że za kilka lat Twój samochód uda się sprzedać łatwiej, szybciej za dużo lepszą cenę.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen Polska

5. Wybierz markę, która zapewni powyższe parametry

Gdy uwzględnimy te wszystkie czynniki, twarde liczby przemawiają na rzecz oferty Volkswagena. We wszystkich czołowych segmentach – aut miejskich, kompaktowych hatchbacków i limuzyn klasy średniej – to właśnie Polo, Golf i Passat okazują się najkorzystniejszym wyborem. Niezależne badania ekspertów z uznanej firmy Eurotax wykazały, że modele Volkswagena utrzymują po czterech latach wyższą wartość niż możesz się spodziewać, a całkowity koszt ich użytkowania jest najniższy spośród wszystkich porównywanych konkurentów.

d2t7n62

Na wynik ten składają się oszczędności wynikające z ekonomicznych, niezawodnych i prostych w obsłudze silników TSI, niewielkiego obciążenia serwisowania, korzystnych warunków finansowania oraz wysokiego popytu na rynku wtórnym. Nowe samochody Volkswagena niezmiennie cieszą się wyjątkowo dużą popularnością wśród Polaków, nie tylko ze względu na nowoczesne wyposażenie i prestiż, ale i dlatego, że stanowią racjonalny wybór, na którym się nie traci. Zastosuj się do naszych porad i policz to sobie sam – albo zapoznaj się z wynikami na stronie Volkswagen Polska.

Artykuł powstał we współpracy z marką Volkswagen

d2t7n62
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Redakcja Wirtualnej Polski
d2t7n62
d2t7n62
d2t7n62
d2t7n62
d2t7n62
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.