Trwa ładowanie...

Policz, ile naprawdę kosztuje nowy samochód. Wynik może cię zaskoczyć

Na nowym samochodzie zawsze dużo się traci? Niekoniecznie! Wystarczy trzymać się czterech prostych reguł, by znaleźć nowy, komfortowy samochód, który okaże się nie tylko najlepszy, ale i najbardziej opłacalny. Liczby wskazują na modele jednej marki.

Policz, ile naprawdę kosztuje nowy samochód. Wynik może cię zaskoczyćŹródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen
d2keo21
d2keo21

Któż nie chciałby poczuć komfortu pachnącego nowością samochodu wyposażonego we wszystkie współczesne wygody, wybrane według własnych życzeń? Pewnie każdy, choć wielu Polaków dalej obstaje przy samochodach używanych, argumentując, że na nowe ich nie stać. Dlaczego? Bo są drogie w utrzymaniu, bo dużo traci się od razu po wyjechaniu z salonu…

To jednak tylko stereotypowe, nie zawsze aktualne myślenie. W niektórych przypadkach może być oczywiście prawdziwe, ale jeśli ktoś zada sobie trud podliczenia realnych kosztów użytkowania auta przez cały okres jego posiadania i zapozna się z wszystkimi ofertami dostępnymi na rynku, może się przekonać, że w czasem wyjechanie z salonu nowym samochodem jest w zasięgu ręki i zwyczajnie się opłaca.

By dokonać najkorzystniejszego dla siebie wyboru samochodu, należy patrzeć na zakup nie tylko przez pryzmat pierwotnej ceny, ale wielu czynników wpływających na to, ile dane auto będzie nas rzeczywiście kosztowało. Przy ocenianiu samochodów kieruj się tymi czterema prostymi regułami:

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen

1. Wybierz ekonomiczny silnik

Obecny poziom rozwoju technologii czołowych producentów samochodów pozwala uzyskiwać niskie wyniki zużycia paliwa nawet z pomocą stosunkowo prostych i sprawdzonych typów silników, takich jak niewielkie jednostki benzynowe. Nawet one potrafią być bardzo nowoczesnymi konstrukcjami wyposażonymi na przykład w bezpośredni wtrysk paliwa, przez co w praktyce wcale nie muszą zużywać więcej paliwa niż droższe, bardziej skomplikowane rozwiązania. Wybierając najlepszy dla Ciebie silnik nie kieruj się koniecznie jego typem i zastosowanymi technologiami, a skup się na jego cenie i realnych kosztach związanych z jego eksploatacją.

d2keo21

2. Zwróć uwagę na częstotliwość i koszt przeglądów

Przy niekończącej się walce na obniżanie cen samochodów, producenci upatrzyli sobie możliwość „odbicia sobie” zarobku na przeglądach. Pozorna oszczędność przy wyborze samochodu tańszego w salonie szybko może przerodzić się w bolesne wydatki w serwisie. Nawet jeśli modele danej marki są powszechnie cenione za swoją bezawaryjność, trzeba jeszcze sprawdzić, czy wykorzystana w nich technologia nie wymaga droższej i częstszej obsługi.

Z drugiej strony na polskim rynku dostępne są także modele marek, które ograniczają konieczność robienia przeglądów nawet do jednych odwiedzin serwisu co 30 000 km. Koszty tych wizyt można także maksymalnie obniżyć dzięki oferowanym przez niektórych producentów pakietom przeglądów. Staraj się więc wybrać ten samochód, który wymaga *jak najrzadszych wizyt w serwisie *i dostępny jest wraz z promocyjnymi pakietami przeglądów. W ten sposób oszczędzisz swój czas i pieniądze.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen Polska

3. Cena, która cię interesuje, to kwota miesięcznej raty

Gdy kupujesz telefon komórkowy, nie interesuje Cię jego cena detaliczna, tylko comiesięczna opłata wraz z abonamentem. Dokładnie tę samą zasadę można stosować także wobec samochodów. Jak można się przekonać analizując oferty różnych marek, model o teoretycznie wyższej cenie w praktyce może kosztować mniej przez korzystniej wyliczoną miesięczną ratę. W tym „abonamencie” mogą być zawarte także różne usługi i pakiety, za które u konkurencyjnych producentów trzeba ponosić dodatkowe opłaty. Wybierając samochód zwracaj więc uwagę nie tyle na jego katalogową cenę, co koszty, które rzeczywiście będziesz ponosił.

d2keo21

4. Wartość przy odsprzedaży

Kupując nowy samochód nie wszyscy zaprzątają sobie głowę myślą o tym momencie, gdy będzie trzeba się go pozbyć. Tymczasem pieniądze, które odzyskają przy dalszej odsprzedaży, to jeden z kluczowych czynników kształtujących całkowite koszty użytkowania. Można sobie pomyśleć, że szacowanie, ile będzie kosztował dany samochód za cztery-pięć lat to wróżenie z fusów, ale w rzeczywistości da się dokładnie określić przyszłą wartość auta.

Rynek samochodów jest stabilny i kieruje się udokumentowanymi zależnościami. Są więc wersje wyposażenia, modele, a nawet marki, które utrzymują wartość lepiej niż inne. Wybieraj więc samochody tych marek, które cieszą się większym pożądaniem wśród Polaków. Sprawdzona, popularna nazwa jest gwarancją, że za kilka lat Twój samochód uda się sprzedać łatwiej, szybciej za dużo lepszą cenę.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: Volkswagen Polska

5. Wybierz markę, która zapewni powyższe parametry

Gdy uwzględnimy te wszystkie czynniki, twarde liczby przemawiają na rzecz oferty Volkswagena. We wszystkich czołowych segmentach – aut miejskich, kompaktowych hatchbacków i limuzyn klasy średniej – to właśnie Polo, Golf i Passat okazują się najkorzystniejszym wyborem. Niezależne badania ekspertów z uznanej firmy Eurotax wykazały, że modele Volkswagena utrzymują po czterech latach wyższą wartość niż możesz się spodziewać, a całkowity koszt ich użytkowania jest najniższy spośród wszystkich porównywanych konkurentów.

d2keo21

Na wynik ten składają się oszczędności wynikające z ekonomicznych, niezawodnych i prostych w obsłudze silników TSI, niewielkiego obciążenia serwisowania, korzystnych warunków finansowania oraz wysokiego popytu na rynku wtórnym. Nowe samochody Volkswagena niezmiennie cieszą się wyjątkowo dużą popularnością wśród Polaków, nie tylko ze względu na nowoczesne wyposażenie i prestiż, ale i dlatego, że stanowią racjonalny wybór, na którym się nie traci. Zastosuj się do naszych porad i policz to sobie sam – albo zapoznaj się z wynikami na stronie Volkswagen Polska.

Artykuł powstał we współpracy z marką Volkswagen

d2keo21
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Paweł Kapusta - Redaktor naczelny WP
Paweł KapustaRedaktor Naczelny WP
d2keo21
Więcej tematów