Trwa ładowanie...
d4chpks

Polacy kupują coraz droższe samochody

d4chpks
d4chpks

Z roku na rok rośnie wartość samochodów osobowych kupowanych w Polsce. W 2007 r. zanotowano rekordową średnią cenę sprzedaży nowego samochodu, wynoszącą 73 tys. 86 zł - wynika z informacji monitorującego rynek instytutu Samar.

W 1999 roku średnia cena sprzedaży nowego samochodu wynosiła 35 tys. 957 zł, a w 2003 roku - 55 tys. 180 zł.

Zdaniem szefa Samaru Wojciecha Drzewieckiego, na wzrost cen kupowanych pojazdów ma wpływ kilka czynników. Przede wszystkim samochody są bezpieczniejsze, posiadają bogatsze wyposażenie standardowe oraz silniki emitujące mniej szkodliwych substancji, a to ma wpływ na cenę.

Ponadto - jak podkreślił - dla wielu klientów decydujące znaczenie mają koszty eksploatacji pojazdów, w związku z tym decydują się na ekonomiczne samochody, wyposażone w droższe silniki wysokoprężne.

d4chpks

Do wzrostu średniej ceny sprzedaży samochodów osobowych przyczynia się też coraz większy udział firm wśród ogółu kupujących. Przedsiębiorcy przy zakupach flotowych dostają z reguły większe rabaty, niż klienci indywidualni. Dodatkowo koszty związane z zakupem i eksploatacją pojazdów są kosztami firmy zmniejszającymi podstawę opodatkowania.

W 2007 r. poduszka powietrzna kierowcy stanowiła standardowe wyposażenie 99,7 proc. sprzedanych pojazdów (292,4 tys.). W poduszkę powietrzną pasażera wyposażono 9 na 10 sprzedawanych pojazdów (91,7 proc., 269,1 tys.). Boczne poduszki powietrzne znajdują się w niemal 75 proc. sprzedawanych pojazdów. W 2007 roku sprzedano 183,4 tys. samochodów standardowo wyposażonych w takie poduszki (62,5 proc.).

Klimatyzacja to wyposażenie standardowe przeszło połowy sprzedanych w 2007 r. aut osobowych (56,3 proc., 165 tys.). Klimatyzacja jest często oferowana jako wyposażenie dodatkowe w promocyjnych cenach. Zakłada się, że z tego typu oferty skorzystało dodatkowo ok. 50 tys. użytkowników pojazdów.

W ubiegłym roku najczęściej wybieranymi w Polsce pojazdami były auta zaliczane do klasy niższej średniej (43,3 proc. udziału w rynku, 126,9 tys.) oraz auta małe (30,5 proc. 89,3 tys.).

d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj