Pół miliona maluchów
*W ciągu ponad czterech lat od debiutu smarta na drogi wyjechało ponad pół miliona egzemplarzy tego modelu, a jego sprzedaż wciąż rośnie. *
Trzecia generacja smarta fortwo electric drive według założeń producenta ma ustanowić standard w dziedzinie nowoczesnej mobilności. Podczas projektowania wykorzystano doświadczenia płynące z 15 tysięcy jazd testowych oraz licznych opinii klientów, mających wcześniej kontakt z różnymi pojazdami elektrycznymi.
Elektrycznego smarta fortwo będzie można zamawiać od wiosny 2012 roku, ale już w ostatnim kwartale br. ruszą rezerwacje online dla tych, którzy jako pierwsi zechcą zasiąść za jego kierownicą. Zgodnie z nowym modelem sprzedaży "sale&care", klienci mogą kupić lub wyleasingować pojazd, a także sfinansować jego zakup w przystępnej cenie poniżej 16 tysięcy euro (przed opodatkowaniem) i wynająć baterię za mniej niż 60 euro miesięcznie (przed opodatkowaniem). Produkcję elektrycznego smarta powierzono francuskiej fabryce w Hambach, a plany produkcyjne na 2012 rok przekroczyły już pięciocyfrowy pułap.
Odświeżony smart fortwo wciąż zyskuje na popularności. Od stycznia br. znalazł 69 073 nabywców. To o 6,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie minionego roku, gdy sprzedano 64 819 aut. Najwięcej, bo 20 286 sztuk, kupili klienci w Niemczech (+13 proc.), co jak dotychczas zagwarantowało smartowi pozycję lidera w swoim segmencie. Model dobrze radzi sobie w Chinach. Od stycznia do sierpnia sprzedaż wzrosła tam blisko czterokrotnie, a już w maju przekroczyła łączne wyniki za 2010 rok.
tb/