Volkswagen Passat Alltrack
Poprzednia generacja (B7) już zniknęła z oferty, ale niedługo pojawi się w niej nowy Alltrack. Uterenowiona wersja popularnego Passata ma o 27,5 mm większy prześwit, co zapewnia większe możliwości po zjechaniu z asfaltu. Za napęd tego modelu może odpowiadać jeden z pięciu silników - dwóch benzynowych i trzech diesli. Wśród tych pierwszych znalazły się turbodoładowane TSI o mocy 150 lub 220 KM. Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych Volkswagen przygotował silniki TDI - 150, 190 i 240 KM. Już sama ta lista pokazuje, że uterenowione kombi Passata oferowane jest tylko w droższych konfiguracjach.
Napęd na cztery koła w Passacie Alltracku został stworzony tak, aby oszczędzać paliwo. Co to znaczy? Podczas spokojnej jazdy moc przekazywana jest jedynie na przód, jednak gdy tylko zajdzie taka potrzeba, natychmiastowo dołączany jest napęd tylnej osi. Oprócz standardowych trybów jazdy Passat Alltrack oferuje też opcję "Offroad". Po jej uaktywnieniu do pracy ruszają systemy elektroniczne pomagające podczas jazdy w terenie. W tym trybie inaczej działa ABS, a kierowca może korzystać z asystenta ruszania pod górę i zjazdu. Zastosowanie tych systemów elektronicznych pozwala nawet niedoświadczonemu kierowcy poradzić sobie w trudnych sytuacjach.