Podlaskie/ Rusza przebudowa na kolejnym odcinku drogi S8
W ciągu kilku tygodni ruszy przebudowa 15 kilometrów drogi S8 na trasie z Białegostoku do Warszawy, od obwodnicy Zambrowa do Mężenina (Podlaskie). GDDKiA podpisała w czwartek umowę z wykonawcą. Koszt inwestycji to 434,8 mln zł.
Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), w ciągu 30 dni włoskiej firmie Astaldi S.p.A zostanie przekazany plac budowy i ruszą prace. Potrwają 22 miesiące. Na odcinek, który będzie wybudowany, wykonawca daje 10-letnią gwarancję.
Odcinek od już istniejącej obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa do Mężenina ma mieć 15,4 km. Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z odpowiednimi obiektami inżynierskimi i drogami dojazdowymi.
W przetargu, który rozstrzygnięto w czerwcu, firma Astaldi zaoferowała najniższą cenę.
Trwa też postępowanie przetargowe na wykonanie dwóch pozostałych podlaskich odcinków S8 między Białymstokiem a Warszawą: od granicy województwa do obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa oraz od Mężenina do Jeżewa. GDDKiA podała, że ich rozstrzygniecie planowane jest jeszcze w tym roku.
Cała droga S8 z Białegostoku do Warszawy ma być ekspresową do 2020 r. Dotychczas zbudowano 24,5-km odcinek Białystok-Jeżewo oraz 11-km obwodnicę Zambrowa i Wiśniewa.
Niebawem ruszą też prace na odcinku drogi S8 prowadzącej z Białegostoku do Augustowa i granicy z Litwą. Chodzi o blisko 12-km odcinek Katrynka-Przewalanka.
Jak poinformował PAP w czwartek Łukasz Dybkowski z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), prace rozpoczną się po 17 sierpnia. Mają potrwać do listopada.
W ramach remontu zaplanowano m.in. położenie nowej nawierzchni i jej wzmocnienie oraz wykonanie poboczy. Inwestycja będzie kosztowała 11,6 mln zł, zrealizuje ją firma Tre-Drom z Białej Podlaskiej.
Jeżdżący tamtędy kierowcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami, ponieważ nie jest możliwy żaden objazd. Dybkowski mówił, że szczegółowa tymczasowa organizacja ruchu ma być uzgodniona z wykonawcą, ale należy się spodziewać np. tzw. wahadła, czyli kierowania ruchu na niezajętą połówkę jezdni naprzemiennie w obu kierunkach, ograniczeń prędkości czy zakazów wyprzedzania.