Podkarpackie/ Przy granicy z Ukrainą ruszyła budowa parku logistycznego
W miejscowości Młyny koło przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej na Podkarpaciu rozpoczęła się budowa parku logistycznego. Ma to być pierwsze w Polsce centrum obsługi kierowców TIR wraz z nowoczesnym terminalem przeładunkowym.
Budowa pierwszej hali w ramach Waimea Logistic Park Korczowa ma się zakończyć w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jej koszt to 26 mln zł.
Jak poinformował PAP prezes zarządu Waimea Holding Andrzej Rosiński, obiekt będzie miał powierzchnię 7,2 tys. mkw. "Powstanie nowoczesny terminal przeładunkowy wraz z centrum obsługi kierowców TIR. Będzie dla nich m.in. specjalna kantyna, pojazdy będą mogli zostawić na strzeżonym parkingu, będzie też serwis samochodowy" - dodał.
Rosiński podkreślił, że inwestycja jest skierowana przede wszystkim do firm, które przed dostarczeniem towarów, np. na Ukrainę czy inne rynki wschodnie, będą chciały magazynować czy konfekcjonować materiały jeszcze na terenie Unii Europejskiej.
Zaznaczył, że park wyróżnia lokalizacja - niespełna 3 km od przejścia granicznego w Korczowej i w pobliżu węzła autostrady A4. Codziennie granicę na tym przejściu przekracza ok. 450 ciężarówek.
"Lokalizacja inwestycji przy autostradzie A4, na trasie głównego europejskiego korytarza tranzytowego relacji wschód-zachód wykreuje zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe w tym regionie. Nasza inwestycja to najlepszy dowód, jak dynamicznie rozwija się polska branża logistyczna i jakie ma przed sobą wyjątkowo dobre perspektywy" - uważa Rosiński.
W ramach Waimea Logistic Park Korczowa na 12 hektarowej działce powstaną docelowo trzy hale magazynowe (łączna pow. to 50 tys. mkw.) wraz z powierzchnią biurową, parkingami, możliwością produkcji i skorzystania z szeroko pojętych usług logistycznych.
Wszystkie budynki będą miały funkcję m.in. wysokiego składowania oraz magazynowania produktów spożywczych w temperaturach od 6 do minus 25 stopni C. Na terenie parku funkcjonować będą Agencje Celne, punkty odprawy celnej oraz kantor wymiany walut. Według szacunków pracę na terenie parku może znaleźć nawet 2 tys. osób.
Koszt całej inwestycji to 110 mln zł. Inwestorem parku jest spółka EAST A4 Logistic Park 1 należąca do grupy inwestycyjnej Waimea Holding S.A.