Dwa Nissany 370Z ustanowiły nowy rekord Guinessa w kategorii „najdłuższy drift w tandemie”. Pojazdy krążyły jednocześnie w kontrolowanym poślizgu przez 28,52 km.
To nie pierwsze zaangażowanie japońskiej marki w motorsport. Już w 1936 r. Datsun NL-75 wygrał wyścig na torze żużlowym Tamagawa. Globalna popularność przyszła dopiero w 1964 r., gdy Nissan zaprezentował pierwszy model Skyline GT. Później samochód ten wyprzedził Porsche na jednym okrążeniu w trakcie wyścigu o GP Japonii.
W 1979 r. zaprezentowano kultowy, turbodoładowany silnik. Kiedy zorientowano się, że rywalizacja w sporcie motorowym pozytywnie wpływa na sprzedaż powołano dział Nismo (1984 r.). Fala popularności driftingu ruszyła z kolei w 2009 r. Przez lata zawody w tej dyscyplinie stały się jedną z najbardziej oczekiwanych imprez na Bliskim Wschodzie, z liczbą uczestników przekraczających 15 000 w każdym kraju.
W sierpniu 2013 r. Nissan Middle East pobił inny rekord Guinessa. Model Patrol holował najcięższy samolot na świecie. Niemal 3-tonowe auto z napędem na cztery koła ciągnęło za sobą ważącego 170,9 tony Iła-76 na dystansie 50 m.
Źródło: Nissan
ll/moto.wp.pl