Płyn chłodniczy
Bardzo niewielka grupa kierowców kiedykolwiek sprawdza poziom i stan płynu chłodniczego. Tymczasem nawet perfekcyjnie serwisowany i utrzymany silnik nie wytrzyma długo bez sprawnego systemu chłodzenia. Specjaliści zalecają wymieniać tę ciecz co dwa lata - utrzymujemy w ten sposób jej fabryczne właściwości - odporność na zamarzanie oraz usuwanie zanieczyszczeń z układu. W skład systemu chłodzenia wchodzi chłodnica, pompa wody, a także przewody gumowe. W całkowicie sprawnym układzie poziom płynu pozostaje bez zmian. Wystarczy jednak niewielka nieszczelność, aby z biegiem czasu jego poziom opadł do niewystarczającego. W efekcie system chłodzenia nie będzie w stanie utrzymać optymalnej, bezpiecznej temperatury roboczej jednostki. Doprowadzi to do przegrzania silnika, co jest niemal gwarancją kapitalnego remontu - w przypadku nowoczesnych silników bywa on nawet nieopłacalny i wtedy trzeba wymienić całą jednostkę napędową.