Droga ekspresowa S7
Kolejne odcinki S7, realizowane już w woj. świętokrzyskim, pozwolą na przestrzeni najbliższych lat domknąć połączenie północ-południe drogą ekspresową S7. Mimo przerwy zimowej zapisanej w kontraktach do 15 marca, wykonawcy prowadzą niektóre roboty (np. przy konstrukcjach obiektów inżynierskich) przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Dzięki teach, a także układanie warstw bitumicznych nawierzchni na ciągu głównym S7 i drogach dojazdowych. Zakończenie prac planowane jest na III kwartał br. Aktualnie już jeździmy jedną jezdnią drogi ekspresowej S7 w obu kierunkach po warstwie wiążącej.
Na odcinku Chęciny - Jędrzejów postęp robót jest obecnie na poziomie około 40 procent. Prowadzone są prace przy konstrukcjach obiektów mostowych, np. w ubiegłym tygodniu wykonawca układał belki ustroju nośnego jednego z największych obiektów, czyli przejść dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową przed Jędrzejowem. Kontynuowane będą roboty ziemne i przy warstwach konstrukcyjnych nawierzchni.
Toczące się prace na budowie S7 od Radomia do granicy województwa pozwolą zakończyć roboty w II kwartale 2017 r. Obecnie zaawansowanie prac na tym odcinku to około 90 procent. Roboty trwają głównie na obiektach inżynierskich w obrębie węzłów w Szydłowcu. W okresie lepszej pogody na pozostałych odcinkach pozostały do ułożenia warstwy nawierzchni.
Kolejny odcinek trasy ekspresowej S7 to obwodnica Radomia. Realizowana jest w systemie zaprojektuj i buduj. Wykonawca prowadzi obecnie prace przy obiektach inżynierskich. Po przerwie zimowej kontynuowane będą prace ziemne. Ekspresowa obwodnica Radomia będzie gotowa na koniec 2018 r.
Na wszystkich warmińsko-mazurskich odcinkach, mimo okresu zimowego, trwają prace takie jak: roboty konstrukcyjne na obiektach mostowych oraz roboty ziemne. Na bardziej zaawansowanych odcinkach mających połączyć funkcjonująca dziś S7 z granicą woj. mazowieckiego jeszcze w przed wakacjami trwają także prace polegające na montażu urządzeń BRD oraz ochrony środowiska naturalnego. Cała droga ekspresowa S7 w woj. warmińsko-mazurskim planowana jest do przekazania do końca tego roku.
Z kolei w woj. pomorskim kontynuowane są prace przy budowie dwóch odcinków Koszwały – Nowy Dwór Gdański i Nowy Dwór Gdański – Elbląg, których budowa zakończy się w 2018 r. Po ich oddaniu Trójmiasto uzyska ekspresowe połączenie w stronę Warszawy aż do granicy woj. mazowieckiego w Napierkach, a poprzez połączenie z S51 w Olsztynku z Olsztynem.
Trwają także prace na placach budów S51 łączącej S7 z obwodnicą Olsztyna w ciągu S51 i dk16 oraz na samej obwodnicy, gdzie realizowane są głównie prace przy budowie obiektów mostowych i obwodzie utrzymania drogowego. Na ekspresowej części obwodnicy trwają prace ziemne, takie jak wymiany gruntów, budowy nasypów i wykopów. Całość planowana do oddania jest w 2018 r.
Z kolei na budowie S51 Olsztyn - Olsztynek kontynuowane są m.in. prace na najdłuższym obiekcie mostowym na tej inwestycji - estakadzie nad doliną Pasłęki. Oddanie trasy planowane jest na koniec 2017 r.