Peugeot 508 doczekał się modernizacji
Peugeot 508 przeszedł poważną ewolucję stylistyczną i technologiczną. Do oferty trafią również nowe jednostki napędowe.
Od momentu debiutu rynkowego w 2011 r. auto sprzedało się w liczbie ponad 370 000 egzemplarzy, z czego przeszło 36 proc. przypadło na Chiny. Teraz marka postawiła na szeroko zakrojoną modernizację, ze zmianą stylistyki przedniej części nadwozia na czele. Otrzymała ona nową, bardziej pionową osłonę chłodnicy z umieszczonym pośrodku logo marki. Przedstawiciele Peugeota podkreślają, że design przodu modelu 508 znajdzie swoją kontynuację w przyszłych modelach.
Modyfikacji uległa pokrywa silnika, która jest teraz bardziej pozioma. W wyższych wersjach wyposażeniowych reflektory (w tym światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne) wykonano w całości w technologii LED. Składają się one z 3 modułów po 4 diody oraz 3 dodatkowe diody umieszczone na zewnątrz i spełniające funkcję statycznego doświetlania zakrętów.
W wersji sedan tył zwraca uwagę bardziej uporządkowaną bryłą, a zmieniony zderzak wyraźnie odróżnia się od bagażnika. 508 "urósł" o 38 mm, z czego 16 mm przypadło na zwis przedni a 22 mm na tylny. Zmieniono również tylne światła, które są teraz bardziej poziome. Każdy reflektor wyposażono w 35 opalizujących czerwono diod LED, których układ przypomina potrójny "ślad pazurów".
Wnętrze wzbogaciło się przede wszystkim o 7-calowy ekran dotykowy obsługujący większość funkcji. Pod nim znajdują przyciski skrótów do głównych opcji menu - nawigacji, klimatyzacji, radia czy multimediów. Dzięki takim rozwiązaniom udało się wygospodarować miejsce na nowy, zamykany schowek. Nie zabrakło także dodatkowego wyświetlacza Head-Up Display na wysuwanej, przyciemnianej płytce.
Lista wyposażenia obejmuje teraz takie elementy jak system dostępu i uruchamiania silnika bez kluczyka, automatyczny, elektryczny hamulec postojowy z funkcją ruszania na wzniesieniu, elektronicznie przyciemniane lusterko wsteczne, układ automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system HiFi JBL, kamerę cofania, system kontroli martwego pola czy mobilny dostęp do internetu.
W ofercie pojawi się całkowicie nowy silnik 1,6 THP 165 S&S, współpracujący z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną EAT6. Motor zastąpił jednostkę 1,6 THP 155 i posiada turbosprężarkę typu Twin Scroll, układ zmiennych faz rozrządu zaworów ssących czy system Stop and Start ze wzmocnionym rozrusznikiem. Wśród dostępnych silników wysokoprężnych znajdują się 1,6 e-HDi (115 KM) oraz 2,0 HDi (140, 160 lub 200 KM).
Pod maską wersji sedan i RXH będzie też mogła pracować hybryda, w której skład wchodzi silnik 2,0 HDi (163 KM) oraz 37-konna jednostka elektryczna napędzająca tylne koła. Odmiana ta w cyklu mieszanym zużywa 3,3 l/100 km. Nowa wersja 2,0 BlueHDi w odmianie sedan zapewnia natomiast spalanie paliwa na poziomie 4,6 l/100 km i emisję CO2 równą 111 g/km.
ll/sj, moto.wp.pl